MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3124 | İleri Çizim | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı çizimi çeşitli sanatçıların çalışmalarını, sanat akımlarını ve çeşitli sanat teorilerini anlamak, iletişime geçirmek ve yorumlamak için bir araç olarak kullanmaktır. Öğrenciler çizimde kendi becerilerini bir ifade aracı olarak geliştirmek ve kritik analizlerini ve çizimleriyle iletişim etkinliğini arttırmak yönünde cesaretlendirici sınıf içi alıştırmalarla ilerler. Ders içi projeler bireyin kendi çalışmasına yakın veya paralel olan sanat tarihi ve teorisi üzerine bir anlayış geliştirmesini hedefler. Ders içinde yönlendirilmiş okumalar yer alır. Atölye ortamına ek olarak sınıf dışı araştırma, gezi ve uygulamalar dersin çekirdeğini yaratır. Burada beden, görsel hafıza ve algıya dayalı performanslar sorgulanır, iletişime geçirilir ve yorumlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Eskizde mürekkep ve diğer su bazlı malzemelerle deneyim kazanmak 2) Günlük çizim alışkanlığını kendi çizim dilini geliştirme amacıyla pekiştirmek. 3) Sanat teorilerini, sanat akımlarını ve sanatçıların kendi manifestolarını anlamak için yazma ve okuma pratiğini kullanmak. 4) İlgili yazınsal malzemeyi ve bireyin kendi sanatsal yaklaşımını iletişime geçirmek için yazmayı rutin kullanma alışkanlığını sağlamak. 5) “İşaretleri” sözel, sosyal, kültürel materyal içinde tanımlamak. 6) “İşaretler” ve sanat arasındaki ilişkiyi aramak. 7) Çizgiyle deneysel çalışmak. 8) Farklı materyallerle deneysel çalışmak. 9) Yaratıcı süreç üzerinde derinleşmek için araştırma yapmayı öğrenmek. 10) Zamanı verimli kullanmak 11) Üretken bir çalışma planı yaratmak) 12) İlerleme potansiyeli ve zayıf noktaları ortaya çıkartmak. 13) Yeterli araştırma ve eskiz aşamasından sonra sezgiye ve öğrencinin kendi içgörüleri kadar diğer sınıf üyelerinin içgörülerine güvenmeyi öğrenmek. |
Ders üç parçadan oluşur: İlk bölümde öğrenciler su bazlı çizim malzemeleriyle tanışır ve deneysel çalışmalarla malzemeyi tanırlar. Malzemelerini hem küçük hem de büyük formatta farklı kompozisyon çözümleri içinde denerler. Bireydeneysel bir çizim dilini araştırması beklenir. Ayrıca, öğrenciler tarafından seçilen yazınsal kaynaklar sunumlara ve deneysel çalışmalara kaynak olarak kullanılır. Dersin ikinci bölümü de sanatsal akımlara, sanat teorilerine ve çeşitli sanatçıların eserlerine odaklanır. Sunumlar ve öğrenci seminerleri farklı sanatsal manifestolara yaklaşma amacı taşır. Sanat sergilerine ve benzer sınıf dışı aktivitelere giderek araştırmalar yapmak hem bir içgörü oluşturmak hem de kendi çalışmalarına esin kaynakları oluşturmak için gereklidir. Metinler seçmek ve bu metinler üzerine yazı yazmak kadar izlenen sergiler üzerine de yazmak bu sürecin doğal parçasıdır. “Semboller” ve “bellek” sözel, sosyal ve kültürel materyaller içinden tanımlanır. Dersin üçüncü bölümünde öğrenciler kendilerini ifade etmek için portre bağlamında çalışır. Çalışmanın bağlamı ve kompozisyonu bir önceki bölümde yapılan araştırma ve yazınsal irdelemeyi de kullanır ki böylece; “semboller” ve “bellek” portreleri oluşturmak için yaratıcı ve yenilikçi bir anlayışla ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mürekkep ve fırça egzersizleri | |
2) | Konturun vurgulanması – bakmadan kontur egzersizleri | |
3) | Su bazlı materyallerle gri değeri şablonları hazırlama | |
4) | Çizgi ile kompozisyon – farklı çizgi çözümleri üzerine deneysel çalışma | |
5) | Sanat ve semboller üzerine sunum | |
6) | Sanat ve semboller üzerine öğrenci sunumları | |
7) | Sanat ve bellek: Sunum ve öğrenci sunumları | |
8) | “Semboller ve bellek” Ara sınav projesi | |
9) | Sanat ve kurum | |
10) | Art and Concept Lecture and Presentation – Definition of concept for art works | |
11) | Görsel kavramın oluşturulması ve sınıf içi egzersizlerle kavram-fikir geliştirme – her öğrencinin yazınsal malzemesiyle yapacağı sunumlar | |
12) | Portre ve bağlam | |
13) | Portre ve kompozisyon- Sunumlar ve taslak portrenin gösterilmesi | |
14) | Portreler üzerine çalışma ve teslim üzerine verilen düzeltmeler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Vitamin P New Perspectives in Painting; (London: PHAIDON, 2003) John Berger, Ways of Seeing, Penguin Books H.H Arnason & Marla F. Parther, A History of Modern Art, Thames and Hudson, London |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 37 |
Proje | 12 | 24 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |