FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR3003 | Ortez ve Protez Rehabilitasyonu | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SENA TEBER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste ortez ve protezler hakkında genel bilgiler verilmektedir. Ortezlere giriş, endikasyonları, uygulamaları, gerekli modifikasyonları ve olası komplikasyonları. Fizyoterapi öğrencilerine ortez ve rehabilitasyonun etkinliğini artırmak amacıyla uygun tedavi programlarını planlamayı ve uygulamayı öğretmek, hasta odaklı problem çözme becerilerini geliştirmek. Protezlere giriş, endikasyonları, uygulamaları, gerekli modifikasyonları ve olası komplikasyonları.Uygun ampute rehabilitasyon programlarını planlayabilme ve uygulayabilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Ortezin temel mekaniğini ve prensiplerini tanımlar 2. Doğru ortez endikasyonlarına karar verir. 3. Ortez uygulaması öncesi ve sonrası hastaları değerlendirir. 4.Farklı ortez malzemelerini karşılaştırır. 5. Orteze bağlı komplikasyonları araştırır. 6. Protezlerin parçaları ve yapım aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. 7. Ampute veya konjenital ekstremite hastası için uygun protezleri seçer. eksiklik. 8. Protez aşamasına uygun olarak uygun değerlendirmeleri planlar ve uygular. 9.Uygun rehabilitasyon programını planlar ve uygular.Protezlerin uyumunu kontrol eder, gerekli biyomekanik uyum ayarlamalarını yapar, sonuçları analiz eder. Konuyla ilgili farkındalık kazanır Protez kullanımı ve olası komplikasyonlar.Alanındaki son teknolojiler hakkında farkındalık kazanır. Protez uygulamaları ve rehabilitasyon. 10. Ampute temelli problem çözme becerilerini geliştirir. |
Bu ders el ve ayak arkları ve bunlara özel splintlemeyi, üst ve alt ekstremitedeki farklı romatolojik ve nörolojik hastalıklara uygun ortezleri,çeşitli tendon ve pleksus yaralanmalarındaki ortezleri,omurga hastalıklarında kullanılan gövde ortezlerini,uzun yürüme ve kalça ortezlerini, ortez ve splint uygulamasında bilgisayarlı teknolojik destek kullanımını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Ortez sınıflandırması: amaçlar ve protez belirtileri ve ortez, malzeme teknolojileri | |
3) | Üst ekstremite patolojileri ve ortezler | |
4) | Üst ekstremite patolojileri ve ortezler | |
5) | Alt ekstremite ortezleri | |
6) | AFO | |
7) | Omurga Ortezleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Proteze giriş | |
10) | Alt ekstremite protezi: transtibial ve transfemoral protez ampute Rehabilitasyonu | |
11) | Alt ekstremite protezi: Kalça ve diz dezartikülasyonu ampute Rehabilitasyonu | |
12) | Alt ekstremite protezi: hemipelvektomi protezi ampute Rehabilitasyonu | |
13) | Güdük bakımı ve güdük egzersizleri | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. /Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1- Michelle M. Lusardi,Caroline C.Nielsen,ORTHOTICS AND PROSTHETICS IN REHABILITATION I-II,Elsweer,2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 8 | 56 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |