FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR2007 | Biyomekani ve Kinezyoloji I | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ |
Dersin Amacı: | Kas iskelet sistemi elemanlarının biyomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğine ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Biyomekani ve kinezyolojiyi tanımlar 2.Dokuların biyomekaniğini ve kinezyolojisi ayırt eder. 3.Omuz eklemi biyomekaniğini, kinezyolojisini ve patomekaniğini tanımlar. 4.Dirsek eklemi biyomekaniği, kinezyoloji ve patomekaniğinini açıklar. 5.El-elbileği biomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğini özetler. 6.Omurga problemlerini biyomekaniği, kinezioloji ve patomekaniği açısından inceler. |
Bu ders; biyomekani ve kinezyolojinin genel tanımlanmasını,biyomekani ve kinezyolojide temel prensipleri,dokuları,kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini,omuz kol kompleksi kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniğini,dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, el-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniğini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomekani ve Kinezyolojiye Giriş | |
2) | Biyomekani ve Kinezyolojide Temel Prensipler | |
3) | Dokuların biyomekaniği ve kinezyolojisi I | |
4) | Dokuların biyomekaniği ve kinezyolojisi II | |
5) | Kolumna vertebralis kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği I | |
6) | Kolumna vertebralis kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği II | |
7) | Ara sınav | |
8) | Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği I | |
9) | Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği II | |
10) | Omuz kol kompleksi patomekaniği | |
11) | Dirsek kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği | |
12) | El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği I | |
13) | El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği II | |
14) | El-elbileği patomekaniği |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. The course notes will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Yakut Y. (2013) İnsan Hareketinde Biyomekanik, Sağlık Profesyonelleri için Temel ve İlerisi. Pelikan Yayıncılık - Süzen, B. L. (2017) Hareket Sistemi Anatomisi ve Kinesiyoloji, 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi - Adams, M. A., Burton, K., Bogduk, N. (2006) The Biomechanics of Back Pain. Elsevier Health Sciences - İnal, H. S. (2013) Spor ve Egzersizde Vücut Biyomekaniği. Papatya Yayınevi. - Neumann, D. A. (2010) Kinesiology of the musculoskeletal system. Mosby. - McGinnis, P. M. (1999) Biomechanics of sports and exercise. Illinois: Human Kinetics. - Abernety, B. (2005) The biophysical foundations of human movement, Human Kinetics. 2nd Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |