FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR1010 | İlk Yardım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ilk yardımla ilgili gerekli bilgiyi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- İnsan vücudundaki ana sistemleri bilir, ilk yardım kavramını ve ilk yardım koşullarını kavrar. 2- Kanama, şok, kardiyo pulmoner resesitasyon, kemik ve yumuşak doku travmaları, yanıklar, böcek sokmaları, boğulmalar, yabancı cisim yutmaları gibi konularda ilk yardım uygulayabilir. 3- Triaj yapabilir. 4- Hasta transport kurallarını ve yöntemlerini bilir. |
Bu ders insan vücudunun yapısını, bütün vücut sistemlerine ilişkin ilk yardım müdahalelerini, tirajı ve taşıma usullerini içerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlk yardıma giriş | |
2) | İnsan vücudu | |
3) | Şoktaki bireye ilk yardım | |
4) | Kardiyo-pulmoner resusitasyon | |
5) | Kanaması olan bireye ilk yardım | |
6) | Kemik ve yumuşak doku yaralanmalarında ilk yardım | |
7) | Yanıkta ilk yardım | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yaralanmalarda ilk yardım | |
10) | Zehirlenme/ böcek sokmalarında- hayvan ısırıklarında ilk yardım | |
11) | Yabancı cisim yutmalarında ilk yardım | |
12) | Boğulmalarda ilk yardım | |
13) | Triaj ve transport | |
14) | Bilinçsiz bireye ilk yardım |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1- Sözen C. İlk Yardım. Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. 1. Basım. Ankara 2012. 2- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011. 3- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012. 4- Uçar M. Hepimiz için A’dan Z’ye İlk Yardım. 2. Baskı. Atlas Kitapçılık Ankara 2008. 5- Atıcı A. İlkyardım Uygulayıcı Kitabı. Adana Nobel Kitabevi. 2010. 6- Summary of the Main Changes in the Resuscitation Guidelines. ERC Guidelines 2010. European Resuscitation Council. Belgium. 7- Dramalı A, Kaymakçı Ş, Özbayır T, Yavuz M, Demir F. Temel İlk Yardım Uygulamaları. Ege Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü. İzmir 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |