ADV3614 Luxury Branding and AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3614 Lüks Markalama ve Reklam Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ
Dersin Amacı: Öğrenci, lüks markalama ve reklam stratejilerini öğrenecektir. Bu dersin temel amacı lüksün ne olduğunu anlamak ve lüks markalar üzerine tartışmaktır. Lüks marka örnek olay incelemelerini gözlemleyerek ve lüks marka işletmelerinden profesyonelleri dinleyerek öğrenci lüks marka pazarı hakkında fikir sahibi olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lüks kavramını anlar.
2) Lüks malları, markaları tanımlar.
3) En önemli lüks markaları öğrenir.
4) Lüks malların tüketim nedenlerini kavrar.
5) Lüks marka tüketicilerini analiz eder.
6) Lüks marka yönetimi stratejilerini öğrenir

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere lüks marka kimliği, lüks markalama ve önde gelen lüks makalara dair temel kavramları ve tartışmaları öğretmeyi amaçlar.
Dersin Öğretme Yöntemi: Ders anlatma, Tartışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Lüks Markalama Kavramının Tanımı Luxury Marketing and Management Bölüm 1-5
3) Etiket, Ürün ve Marka Luxury Strategy” Bölüm 4-6
4) Lüks Tüketim Okumalar: “Luxury Strategy” Section 5, Luxury Consumption: Literature Review: Humeyra Aslım Bilge http://webmail.khazar.org/bitstream/20.500.12323/3250/1/3humeyra-ready-1.pdf
5) İletişim Markalaşma
6) İnternet ve Lüks Markalama
7) Grup Sunumları 1
8) Grup Sunumları 2
9) Vize
10) Örnek Olay: Hermes ve Armani
11) Örnek Olay
12) Örnek Olay: Louis Vuitton
13) Örnek Olay: Pierre Cardin
14) Örnek olay

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Michel Chevalier, Luxury Brand Management: A World of Privilege, Second Edition
2.Benjamin Berghaus, Gunter Muller-Stewens, Sven Reincke, The Management of Luxury: A Practitioner's Handbook.
3. Jean-Noel Kapferer, Vincent Bastien, The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Built Luxury Brands, Second Edition
4. Uche Okonkwo, Luxury Fashion Branding
5. Wolfgang Schaefer, Rethinking Prestige Branding
6. Byoungho Jin, Elena Cedrola, Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands (Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management)
7. Dr. Daniel A. Langer Luxury Marketing & Management

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek