BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3003 | Arazi Geliştirme ve Planlama Kanunu | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. YETKİN İNANÖZ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Hukuki açıdan öğrencilere imar planlamasını tanıtmak ve imar mevzuatı çerçevesinde yerleşim yerlerinin mevcut ve gelecekteki fiziksel, sosyal ve ekonomik açılardan gelişmesini, kalkınmasını ve korunmasını sağlayan hedef, amaç ve poltikaların aktarımıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Daha çok insanın şehirlerde yaşayacak olması sebebiyle doğrudan kendi günlük hayatlarına etki eden bir hukuk dalına vakıf olurlar 2. Sağlıklı şehirleşme siyasetini öğrenmek ve geliştirmek anlamında daha donanımlı yurttaş haline gelirler 3. İmar Hukuku mevzuatına hakim olurlar 4. Gayrimenkul yatırımcılarına danışmanlık yapabilecek alt yapıya sahip olurlar 5. İmar hukuku ihtilaflarında ve imar davalarında avukat olarak çalışma imkanına sahip olurlar |
İmar planlama hukuku, imar planlarının uygulanması, imar uygulamaları ve hukuki yollar, yapı hukuku, kaçak yapılar, imar cezaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmar Hukuku kavramı- İmar Planlamasının Tarihi Gelişimi ve Teşkilatı | |
2) | Üst Ölçekli Planlar | |
3) | İmar Planlarında Yetki | |
4) | İmar Planları,Yapılması, Onay ve Sonuçları | |
5) | İmar Programı | |
6) | Kamulaştırma | |
7) | Ara sınav | |
8) | Zoning-İfraz-Tevhid-Bedelsiz Terk | |
9) | Arzi ve Arsa Düzenlemesi | |
10) | Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni | |
11) | İmar ve Yapı Denetimi | |
12) | Kaçak Yapılar | |
13) | İmar İrtifakları | |
14) | İmar Ceza Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Halil Kalabalık, İmar Hukuku, 4. Güncelleştirilmiş ve Geliştirilmiş Baskı, Seçkin 2. Taner Ayanoğlu, Yapı Hukukunun Genel Esasları, Vedat Kitapçılık 3. Hüseyin Bilgin - Yasin Sezer, İmar Kanunu Uygulama Rehberi, Adalet |
Diğer Kaynaklar: | Mahkeme içtihatları Precedents |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. | |
3) | Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. | |
4) | Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. | |
5) | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. | |
6) | Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. | |
9) | Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |