İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3003 | Arazi Geliştirme ve Planlama Kanunu | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. YETKİN İNANÖZ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Hukuki açıdan öğrencilere imar planlamasını tanıtmak ve imar mevzuatı çerçevesinde yerleşim yerlerinin mevcut ve gelecekteki fiziksel, sosyal ve ekonomik açılardan gelişmesini, kalkınmasını ve korunmasını sağlayan hedef, amaç ve poltikaların aktarımıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Daha çok insanın şehirlerde yaşayacak olması sebebiyle doğrudan kendi günlük hayatlarına etki eden bir hukuk dalına vakıf olurlar 2. Sağlıklı şehirleşme siyasetini öğrenmek ve geliştirmek anlamında daha donanımlı yurttaş haline gelirler 3. İmar Hukuku mevzuatına hakim olurlar 4. Gayrimenkul yatırımcılarına danışmanlık yapabilecek alt yapıya sahip olurlar 5. İmar hukuku ihtilaflarında ve imar davalarında avukat olarak çalışma imkanına sahip olurlar |
İmar planlama hukuku, imar planlarının uygulanması, imar uygulamaları ve hukuki yollar, yapı hukuku, kaçak yapılar, imar cezaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmar Hukuku kavramı- İmar Planlamasının Tarihi Gelişimi ve Teşkilatı | |
2) | Üst Ölçekli Planlar | |
3) | İmar Planlarında Yetki | |
4) | İmar Planları,Yapılması, Onay ve Sonuçları | |
5) | İmar Programı | |
6) | Kamulaştırma | |
7) | Ara sınav | |
8) | Zoning-İfraz-Tevhid-Bedelsiz Terk | |
9) | Arzi ve Arsa Düzenlemesi | |
10) | Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni | |
11) | İmar ve Yapı Denetimi | |
12) | Kaçak Yapılar | |
13) | İmar İrtifakları | |
14) | İmar Ceza Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Halil Kalabalık, İmar Hukuku, 4. Güncelleştirilmiş ve Geliştirilmiş Baskı, Seçkin 2. Taner Ayanoğlu, Yapı Hukukunun Genel Esasları, Vedat Kitapçılık 3. Hüseyin Bilgin - Yasin Sezer, İmar Kanunu Uygulama Rehberi, Adalet |
Diğer Kaynaklar: | Mahkeme içtihatları Precedents |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |