Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar |
|
2) |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler |
|
3) |
Geriatrik Rehabilitasyon Prensipleri |
|
4) |
Postür ve Yürüme |
|
5) |
Denge Problemleri ve Düşme
|
|
6) |
Hareket ve Terapotik Egzersizler
|
|
7) |
Servikal Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım |
|
8) |
Lomber Bölge Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım |
|
9) |
Kalça Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım |
|
10) |
Diz Ekleminin Geriatrik Hastalıkları ve Yaklaşım |
|
11) |
Osteoporoz |
|
12) |
Parkinson Hastalığı |
|
13) |
Parkinson Hastalığı |
|
14) |
Alzeimer ve Demans |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
4 |
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
3 |
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
5 |
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
5 |
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
3 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
1 |
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
5 |
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
5 |
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |