FZT2010 Pediyatride FizyoterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2010 Pediyatride Fizyoterapi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR
Dersin Amacı: Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışabilecektir.
2) Normal motor gelişimi ve riskli bebek gelişimini ayırt edebilecektir.
3) Serebral palsiyi tartışabilecektir.
4) Pediatrik rehabilitasyonun ilgi alanı olan diğer patolojileri ayırt edebilecektir.

Dersin İçeriği

Büyüme ve gelişme, gelişim nörolojisi, serbral palside fizik tedavi ve rehabilitasyon, spina bifidada fizik tedavi ve rehabilitasyon gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Büyüme ve Gelişme
2) Normal Motor Gelişim 1
3) Normal Motor Gelişim 2
4) Serebral Palsi 1
5) Serebral Palsi 2
6) Spina Bifida
7) Travmatik Beyin Yaralanmaları
8) Kas Hastalıkları - 1
9) Kas Hastalıkları - 2
10) Brakial Pleksus Yaralanmaları
11) Otizm Spektrum Bozuklukları
12) Konjenital Deformiteler
13) Doğuştan Kalça Çıkığı
14) Tortikollis

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birol Balaban. Pediatrik Rehabilitasyon İlkeler ve Uygulama. Pelikan Yayınları. 2013.
Diğer Kaynaklar: Mintaze Kerem Günel, Serebral Palside Fizyoterapi
Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy,2008,Çeviri,Pelikan yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 5
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 5
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 5
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 4
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek 1
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek 3
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak 5
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek 5