Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Egzersiz Fizyolojisi Tarihi Gelişimi ve Temel Kavramlar |
|
2) |
İskelet ve Kas Sisteminin Yapısı ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler -1 |
|
3) |
İskelet ve Kas Sisteminin Yapısı ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler -2 |
|
4) |
Kardiyopulmoner Sistemin Yapısı ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler |
|
5) |
Enerji Sistemleri ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler |
|
6) |
Endokrin Sistemin Yapısı ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler |
|
7) |
Endokrin Sistem Hastalıklarında Egzersizle Meydana Gelen Değişimler |
|
8) |
Vücut Hareketlerinin Nöral Kontrolü, Kas Tonusu ve Egzersizle Meydana Gelen Değişimler |
|
9) |
Egzersiz Tipleri, Kinetik zincir Anlayışı ve Egzersizin Eklemler Üzerindeki Etkileri |
|
10) |
Fiziksel Uygunluk ve Uygunluğun Değerlendirilmesi |
|
11) |
Egzersiz Testleri ve Sporda performans Değerlendirme |
|
12) |
Fiziksel Aktivite, Egzersiz ve Spor kavramları |
|
13) |
Veteran Sporcular ve Yaşlılarda Fiziksel Aktiviteler, Rekreasyonel Aktiviteler
|
|
14) |
Çocuklarda Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
4 |
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
4 |
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
4 |
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
4 |
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
4 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
4 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
1 |
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
4 |
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
4 |
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
4 |