FZT2005 KinezyolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2005 Kinezyoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR
Dersin Amacı: Öğrenciye kinezyolojinin tanımı, kinezyoloji kapsamına giren konular, hareket ve hareket tipleri, kemik, kas, kollogen, kıkırdak doku yapıları konusunda bilgi edindirmek, vertebra, pelvis, alt ve üst ekstremite eklem hareketlerinin mekaniği ve patomekaniği hakkında bilgi edindirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kinezyolojinin tanımı
2) Hareket ve hareket tipleri
3) Üst ve alt ekstremite eklemleri ve kasları
4) Kinezyolojide hareket analizi sonuçlarını tartışır.
5) Yürüme analizi sonuçlarını sentezler.
6) Kinezyoloji ile terapatik yaklaşımları birleştirir.

Dersin İçeriği

Kemik doku ve kemikler, kas dokusu, kollogen doku, kıkırdak vertebra gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kinezyolojiye giriş
2) Biyomekaniksel Prensipler-Kemik ve Kıkırdak
3) Biyomekaniksel Prensipler-İskelet Kası
4) Biyomekaniksel Prensipler-tendon, ligament ve eklem
5) Üst ekstremite Kinezyolojisi - Omuz Kompleksi
6) Üst ekstremite Kinezyolojisi - Dirsek Bölgesi
7) Üst ekstremite Kinezyolojisi - El ve El bileği bölgesi
8) Baş ve Omurga Kinezyolojisi - Baş Bölgesi kas iskelet fonksiyonları
9) Baş ve Omurga Kinezyolojisi - Omurga Bölgesi
10) Alt Ekstremite Kinezyolojisi - Kalça Bölgesi
11) Alt Ekstremite Kinezyolojisi - Diz Bölgesi
12) Alt Ekstremite Kinezyolojisi - Ayak Bileği Bölgesi
13) Postür ve Yürüyüş - I
14) Postür ve Yürüyüş - II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N. Ekin Akalan, Yener Temelli. Temel Kinezyo-Mekanik Klinik Örnekli Anlatım. İstanbul Tıp Kitabevi. 2016.
Yavuz Yakut. İnsan Hareketinde Biyomekanik, Sağlık Profesyonelleri için Temel ve İlerisi. Pelikan Kitabevi. 2013.

Diğer Kaynaklar: Burstein AH, Wright TM. Fundamentals of orthopedic biomechanics. William&Wilkins, Baltimore, 1994.
Basic Biomechanics, Hall, 2010. Bone Mechanics Handbook, Cowin 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 4
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 3
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 3
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 1
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5