FZT2002 Romatizmal Hastalıklarda FizyoterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2002 Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi Bahar 2 0 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT
Dersin Amacı: Romatizmal hastalıklarda güncel tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romatizmal hastalık değerlendirme yöntem ve prensiplerini özetleyebilir.
2) Seronegatif ve seropozitif artropatileri tartışabilir.
3) Romatizmal hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayabilir.
4) Pediyatrik hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı özetler.
5) Erişkin hastada akut ve kronik dönem yaklaşımı tartışır.
6) Romatizmal hastalıklarda kullanılan güncel fizyoterapi uygulamalarını tartışır.

Dersin İçeriği

Bağışıklık, enflamasyon ve ağrı, romatolojik hastaya yaklaşım, romatolojik hastalıklarda temel ölçme, romatolojik hastalıklarda fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatolojik rehabilitasyona giriş YOK
2) Romatoid Artrit Rehabilitasyonu YOK
3) Kronik Ağrı Rehabilitasyonu YOK
4) Fibromyalji Sendromu Rehabilitasyonu YOK
5) Ankilozan Spondilit Rehabilitasyonu YOK
6) Sistemik Lupus Eritematosus Rehabilitasyonu YOK
7) Sistemik Sklerosis Rehabilitasyonu YOK
8) Polimyozit/Dermatomyozit Rehabilitasyonu YOK
9) Polimyalgia Romatica Rehabilitasyonu YOK
10) Kristal Artropatiler Rehabilitasyonu YOK
11) Akut Romatizmal Ateş Rehabilitasyonu YOK
12) Behçet Hastalığı Rehabilitasyonu YOK
13) Romatolojik Hastalıklarda Elektroterapi uygulamaları örnekleri YOK
14) Romatizmal Hastalıklarda Tamamlayıcı Tedaviler YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Bartlett SJ, Bingham CO, Maricic MJ, Iversen MD, Ruffing V. Çev.
Ayhan Dinç, Romatoloji araştırma ve eğitim derneği yayınları, 2007
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 2 2 4
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 3
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 1
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5