FZT2001 Ortopedik RehabilitasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FZT2001 Ortopedik Rehabilitasyon Güz 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT
Dersin Amacı: Ortopedik hastalıkların ve bu hastalıklarda fizyoterapi teknikerinin görevlerinin öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortopedik rehabilitasyonda kullanılan tanımlar
2) Ortopedik hastalıklar hakkında temel teorik bilgiler
3) Preop, postop, alçı sonrası, bağ, tendon tamiri, protez, menisküs operasyonlarında rehabilitasyon temel prensipleri

Dersin İçeriği

Kırıklı hastaya yaklaşım, kırık iyileşmesi, kırıklı hastada fizik tedavi ve egzersiz, bölgesel ortopedik rehabilitasyon gibi konular bu ders kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ortopedi Nedir? Genel kavramlar YOK
2) Kırıklı hastaya yaklaşım ve kırık iyileşmesi YOK
3) Kırıklı hastada fizyoterapi YOK
4) Üst ekstremite ortopedik hastalıklarında fizyoterapi YOK
5) Alt ekstremite ortopedik hastalıklarında fizyoterapi YOK
6) Kalça artroplastisinde fizyoterapi YOK
7) Diz artroplastisinde fizyoterapi YOK
8) Yara iyileşmesi YOK
9) Ampute hastada fizyoterapi YOK
10) Ortopedik hastalıklarda görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları YOK
11) Skolyozda fizyoterapi YOK
12) Bağ ve menisküs yaralanmaları YOK
13) Tümörler ve Rehabilitasyonu YOK
14) Nörolojik problemlere bağlı ortopedik sorunlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turgut Göksoy, Kazım Şenel. Ortopedik Rehabilitasyon. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2015.
Diğer Kaynaklar: Z.Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları 1998

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 3
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 1
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5