GAD4002 Senior Game ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4002 Kıdemli Oyun Projesi Bahar 2 4 4 13

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Öğ.Gör. ORÇUN NİŞLİ
Dr. Öğr. Üyesi ERTUĞRUL SÜNGÜ
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: GAD4002, son sınıf bitirme projesi dersidir ve bu dönem boyunca bir "oyun" tasarlamanızı ve geliştirmenizi bekler. Dersler, jüri danışmanlarınızla geri bildirim toplantılarına dayanacaktır. Dönem boyunca aşağıda açıklanan üç jüriye katılmanız gerekecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Oyun tasarım prensiplerinin ve ilgili teknolojilerin etkili kullanımını göstererek, işlevsel bir oyun prototipi tasarlamak ve geliştirmek.
- Temel mekanikler, hedef kitle analizi, anlatı unsurları (varsa) ve bir geliştirme planı dahil olmak üzere eksiksiz bir oyun tasarımı kavramsallaştırmak ve belgelemek.
- Kendi ve akranlarınızın tasarımları da dahil olmak üzere oyun tasarımlarını eleştirel bir şekilde değerlendirmek, güçlü yönleri, zayıf yönleri ve potansiyel geliştirme alanlarını belirlemek.
- Oyun geliştirme süreci boyunca yapılan tasarım seçimlerini, ilgili ödünleşimleri ve temel kararların arkasındaki mantığı anlayışınızı göstererek gerekçelendirmek.
- Temel oyun tasarım prensipleri, oyun geliştirme süreçleri ve ilgili yazılım/donanım teknolojileri hakkında bilgi göstermek.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun projelerinin uygulamasını ele alır. Dönem boyunca oyun projeleri teorik bilgiler üzerinden pekiştirilerek geliştirilir.

Öğrenme Metodları: Uygulama, Gözlem, Simülasyon, Tartışma, Vaka Çalışması, Eğitsel Oyun, Proje, Deney, Problem Çözme, İşbirlikli Öğrenme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Bağımsız Çalışma
3) Üretim Öncesi Süreci Erken prototiplerle proje konseptleri üzerinde çalışma ve danışmanlarla görüşme. Prototipleme
4) Üretim Öncesi Süreci Erken prototiplerle proje konseptleri üzerinde çalışma ve danışmanlarla görüşme. Danışmanlarla Görüşme
5) Jüri I / Proje Sunumları Sunum
6) Bağımsız Çalışma
7) Üretim: Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma. Oyun Testleri
8) Üretim: Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma. Oyun Testleri
9) Üretim: Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma. Danışmanlarla Görüşme
10) Jüri II / Devam Etmekte Olan Projelerin Sunumları Sunum
11) Bağımsız Çalışma
12) Üretim: Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma. Oyun Testleri
13) Üretim: Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma. Oyun Testleri
14) Son Kararlar, Hata Ayıklama, Dokümantasyon
15) Son Kararlar, Hata Ayıklama, Dokümantasyon
16) Jüri III / Final Projesi Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu bir bitirme projesi dersidir ve bu nedenle herhangi bir ders kaynağına gerek yoktur.
Diğer Kaynaklar: This is a graduation project course and as such no course resources are necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 17 5 85
Arazi Çalışması 5 7 35
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 10 80
Proje 1 50 50
Ara Juri 2 5 10
Juri 1 10 10
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 320

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 4
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 4
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 5
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 4