GAD4002 Senior Game ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4002 Kıdemli Oyun Projesi Bahar 2 4 4 13

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Öğ.Gör. ORÇUN NİŞLİ
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: GAD4002, bahar döneminde bir "oyun" tasarlamanızı ve geliştirmenizi bekleyen bir mezuniyet projesi dersidir. Dersler, danışmanlarınızla yapacağınız geri bildirim toplantılarına dayanacaktır. Açıklanan 3 jüriye katılmanız gerekecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Portföyünüze ekleyebileceğiniz bir proje geliştireceksiniz.

Dersin İçeriği

Kısaca GAD4002 kuralları şunlardır:
- Bu dönemde bir oyun ve bir takım öneren sizsiniz.
- Takımınızda en az üç üye bulunmalıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction of the course
2) Independent Study
3) Pre-Production Working on project concepts with early prototypes and meeting with advisors. Prototyping
4) Pre-Production Working on project concepts with early prototypes and meeting with advisors. Meeting with advisors
5) Jury I / Project Pitchings Presentation
6) Independent Study
7) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Playtesting
8) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Playtesting
9) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Meeting with advisors
10) Jury II / Project-in-Progress Presentation
11) Independent Study
12) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Playtesting
13) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Playtesting
14) Polishing, Debugging, Documentation
15) Polishing, Debugging, Documentation
16) Jury III / Final Project Presentation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu bir bitirme projesi dersidir ve bu nedenle herhangi bir ders kaynağına gerek yoktur.
Diğer Kaynaklar: This is a graduation project course and as such no course resources are necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 17 5 85
Arazi Çalışması 5 7 35
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 10 80
Proje 1 50 50
Ara Juri 2 5 10
Juri 1 10 10
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 320

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 4
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 4
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 5
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 4