Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş
|
|
2) |
Bağımsız Çalışma
|
|
3) |
Üretim Öncesi Süreci
Erken prototiplerle proje konseptleri üzerinde çalışma ve danışmanlarla görüşme. |
Prototipleme |
4) |
Üretim Öncesi Süreci
Erken prototiplerle proje konseptleri üzerinde çalışma ve danışmanlarla görüşme. |
Danışmanlarla Görüşme
|
5) |
Jüri I / Proje Sunumları
|
Sunum |
6) |
Bağımsız Çalışma
|
|
7) |
Üretim:
Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma.
|
Oyun Testleri |
8) |
Üretim:
Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma.
|
Oyun Testleri |
9) |
Üretim:
Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma.
|
Danışmanlarla Görüşme |
10) |
Jüri II / Devam Etmekte Olan Projelerin Sunumları
|
Sunum |
11) |
Bağımsız Çalışma
|
|
12) |
Üretim:
Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma.
|
Oyun Testleri |
13) |
Üretim:
Prototipler üzerinde çalışma, test etme ve danışmanlardan geri bildirim alma.
|
Oyun Testleri |
14) |
Son Kararlar, Hata Ayıklama, Dokümantasyon
|
|
15) |
Son Kararlar, Hata Ayıklama, Dokümantasyon |
|
16) |
Jüri III / Final Projesi |
Sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
4 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
5 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
4 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
5 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
5 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
5 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
4 |