GAD3010 Cinematography for GamesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3010 Oyunlar için Sinematografi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Sınıf içi etkinliklerde ve projelerde kurgu ve ses için Adobe After Effects kullanılacaktır.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı; oyunlar, sinema, kamera, fotoğraf, ışık ve kurgu dahil olmak üzere oyunlarda sinema hakkında bilgi ve sağlam bir anlayış sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapmalıdır:

● Oyunlar için belirli sinematografi tekniklerini kullanarak kısa bir sinematik oluşturabilme

● Sahneleri, sinemayı, animasyonları ve fragmanları anlamak ve analiz etmek

Dersin İçeriği

Kurs boyunca, kullanımının gerekliliği hakkında daha iyi bir anlayış için resimler, animasyonlar, filmler, fragmanlar ve sinemalar keşfedilip analiz edilecektir. Ders ayrıca temel konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve kurgulamayı da kapsayacaktır. Bu ders, takım çalışmasını ve notları etkileyen sınıf içi etkinlikleri içeren proje tabanlı bir derstir. Öğrencilerin gereksinimleri yerine getirmesi beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction and Review of the Course
2) Five C's Of Cinematography Scene Types, Scene Flow, Camera Transitions, Shot Techniques In-class Activity
3) Golden Angle and Understanding Images&Paintings In-class Activity
4) Composition, Mood, Motivation and Leading the Eye In-class Activity
5) Understanding and Analyzing the Cinematics and Cutscenes in Games In-class Activity
6) Introduction to Adobe After Effects Basic Editing
7) Trailers for Games In-class Activity
8) Cinematic for Games In-class Activity
9) Introduction to basic Storyboard and Storytelling Storyboards to Pipeline In-class Activity
10) Project Rooms: Creating&Fixing Narrative and C&C
11) Project Rooms: Storyboard and Storytelling and C&C
12) Recap of all Concepts
13) C&C, Aiding Critics and Questioning
14) Assignment Critics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Understanding Comics, Scott McCloud (Book)
The Order of Things, Foucault (Book)
The Art of Oban Star-Racers, Savin Yeatman-Eiffel (Book)
Setting the Scene, Harry N.Inc (Book)
There Will be Blood, Paul Thomas Anderson (Movie)
Every Frame a Painting, Taylor Ramos&Tony Zhou (Youtube)
+ Online resources and screenings
Diğer Kaynaklar: Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics
Master Shots Film Editing
Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web
Machinima: The Art and Practice of Virtual Filmmaking

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 3 24
Proje 3 9 27
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 4
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 2
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 2
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2