GAD3009 Writing for GamesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3009 Oyunlar için Yazarlık Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dersin Amacı: GAD3009, oyun geliştirme sektöründe Anlatı Tasarımcısı olmanın gerektirdiği beceri ve görevleri sınıfa tanıtmayı ve onlara “Anlatı Tasarımı” kavramı hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders boyunca, öğrencilere kendi hikayelerini tasarlamayı ve sunmayı öğretmek için Dünya İnşası, Karakter Tasarımı, Öykü Yapısı Modelleri ve Diyalog Yazma gibi terimler, temel alıştırmalar ve çağdaş oyun tarihinden örnekler yardımıyla analiz edilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course
2) Brief history of Narrative Design and an overview of terms in the field
3) Concept / Pitching / Writing a Game Pitch Document / Roles in a game studio Assignment 1
4) Worldbuilding / Analyzing a World Overview Template Assignment 2
5) Character Creation / Conflict / Fuel of the Story Assignment 3
6) Game Narrative Breakdown / Types of Narrative / Player Agency
7) Narrative Design in Hyper-casual / Casual Games w/Resul Alıcı
8) Types of Structure / Implementations in Games Assignment 4
9) Workshop: Assignment 4: Story Structure feedback Feedback Session
10) Dialogue Writing
11) Cutscenes / Cinematics
12) Breaking Down the "Quest"
13) Tools of Narrative / What we did in Cultic Games w/Burak Ant Kılıç
14) Analyzing Game Concept Document Assignment 5

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: -Skolnick, E (2014). Video Game Story Telling_What Every Develoer Needs to Know about Narrative Tecnhiques_Watson-Guptill
-Bryant, R.D., Giglio K (2015). Slay the Dragon_Writing Great Video Games Michael Wiese Productions
-Heussner, Finley, Lemay, Hepler (2015). The Game Narrative Toolbox_Focal Press Game Design Workshops

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 3 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.