GAD3008 Multiplayer Game DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3008 Çoklu Oyuncu Oyun Geliştirme Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu kurs en azından temel - orta "programlama deneyimi ve becerileri" gerektirir.
Dersin Amacı: Bu kurs, öğrencilere ağ bağlantılı çevrimiçi oyunların mimarisinin ayrıntılı bir keşfini sağlar. Bu kursta, iyi bilinen dört çok oyunculu oyun mimarisi, artıları ve eksileri ile birlikte analiz edilecektir. Öğrenciler, bu çok oyunculu mimarileri ve bunları hangi oyun türlerinde ne zaman kullanacaklarını ve ağ bağlantılı oyunlarda arka planda verilerin nasıl senkronize edildiğini öğreneceklerdir. Bu dersin temel amacı, sahada aktif olarak kullanılan temel çok oyunculu oyun mimarilerini anlamak ve eğitmen eşliğinde Unity 3D'de küçük kapsamlı çok oyunculu bir oyun oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Ağ bağlantılı oyunlar hakkında bir anlayış geliştirebliecek.
2. En popüler çok oyunculu oyun mimarilerini inceleyebilecek.
3. Çok oyunculu bir oyun yapmak için temel yapı taşlarını öğrenecek.
4. Verilerin İnternet üzerinden nasıl gönderildiğini ve diğerlerini nasıl aldığını öğrenecek.
5. Unity 3D'de veri aktarımı örnekleri, dönüştürme ve karakter senkronizasyonu.
7. Unity 3D'de çok küçük kapsamlı bir çok oyunculu oyun geliştirebilecek.

Dersin İçeriği

Unreal Engine veya başka bir şey kullanıyorsanız, bu derste tüm sunucu - istemci oyun mantığını öğrendiğiniz için çok oyunculu mimarileri kendi oyununuza uygulayabilirsiniz. Ancak, Foton Ağı adı verilen tüm ağ işlemi için üçüncü taraf çözümünü kullanacağız. Bu ders için, Mirror vb. gibi başka bir çözümün kullanılması tamamen kabul edilebilir. "Ama biz sadece Photon Network ve Unity3D'yi ele alacağız". Bunun dışında Unity & Photon'dan başka bir şey seçerseniz, uygulama ve nihai projelerinizle ilgili sorumluluk yine size aittir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Introduction. Course Schedule Review. Expectations.
2) - Introduction to Networking. - Internet, TCP, UDP Presentation Topic 1
3) - Multiplayer Game Architectures. - Four Main Architectures pros and cons. Presentation Topic 2
4) - Local Multiplayer Games. - Examples, Differences. Presentation Topic 3
5) - LAN, P2P. - Examples, Differences. Presentation Topic 4
6) - Dedicated Server. - Examples, Differences Presentation Topic 5
7) - Midterm Presentations. Midterm
8) - A Short Unity 3D lesson for required components on next lectures. Presentation Topic 6
9) - Basics for our multiplayer game. - Multiplayer solutions for Unity3D. - Setup Photon Framework. Presentation Topic 7
10) - Synchronizing Data Between Clients / Server. - Remote procedure calls. Presentation Topic 8
11) Make an online chat system in Unity 3D. - Creating environment for our game. - Creating characters for our game. Presentation Topic 9
12) - Character position and rotation synchronization. - Custom data synchronization. Presentation Topic 10
13) Practice based Q&A sessions on final project.
14) - Final Projects Presentations. Presentations Final Version

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There will be no course book, but there will be several academic articles, blogs, and video resources. Expect an average of 20 pages of reading and/or a video to be completed before each class.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 7 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 5 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 3 21
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 5 5 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.