GAD1007 2D Digital ArtBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1007 2D Dijital Sanat Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KADİR BERAT AKDEMİR
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler Adobe Photoshop kullanarak eskiz çizimi öğrenmeye başlayacaklardır (nesne ve çevre tasarımı). Eskizlerinden sonra, dijital boyamaya geçeceklerdir ve konsept sanatlarını tasarlayacaklardır. Bu dersin temel amacı, 2D dijital sanatta oyun nesneleri ve çevre arka plan üretim sürecinin güçlü bir şekilde kavranmasını sağlamaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğretilen teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenmektedir. Endüstri standardı teknikler öğretilecek ve verilen projeleri tamamlamak için kullanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adobe Photoshop'ta 2D Dijital Sanat ilkelerini anlamış olacak
2) Eskiz + çizgi sanatı ve detayların nasıl çizileceğini öğrenecek
3) Farklı tarzlarda dijital resim yapmayı öğrenecek
4) Gölgelendirmeyi ve renklendirmeyi öğrenecek
5) Işık ve gölgelerin nasıl uygulanacağını öğrenecek
6) Arka plan tasarlamayı öğrenecek
7) Nesne ve ortam tasarım sayfalarının nasıl oluşturulacağını öğrenmiş olacaktır.

Dersin İçeriği

2D Dijital Sanat dersi, öğrencileri ilgili, sektörle uyumlu becerilerle hazırlayarak mesleki eğitimde kritik bir rol oynarken, öğrenme çıktıları programdaki daha geniş kariyer hazırlığı ve mesleki yeterlilik hedeflerini doğrudan desteklemektedir.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; ders programının gözden geçirilmesi
2) 2D Dijital Sanatın İlkeleri & Oyun Endüstrisinde Nerede Kullanabiliriz?
3) Adobe Photoshop'a Giriş
4) Eskiz nasıl çizilir (referanslardan oyun objesi eskizleri)
5) Nesne Eskizleri (kendi konularında 2 nesne çizmeye başlayacaklar)
6) Çizgi Sanatı (2 nesnenin ayrıntılarını içeren ''Çizgi Sanatı'' eklemesi)
7) Renk Ekleme + Işık ve Gölge
8) VİZE PROJESİ
9) Obje Çizimi -1 (Son 3 konularından nesne çizimine başlanılacak)
10) Obje Çizimi -2 (Son 3 konularından nesne çizimi)
11) Çizgi Sanatı (3 nesnenin ayrıntılarını içeren ''Çizgi Sanatı'' ekleme)
12) Renk Ekleme + Işık ve Gölge
13) Arkaplan Tasarımı
14) FİNAL PROJESİ

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Calicó, F., Grunewald, S., Kikuchi, L., Wiseman, E., & Cofrancesco, A. (2023). Mastering digital drawing. 3DTotal Publishing Ltd.
Grunewald, S. (2021). Art Fundamentals: Theory in Practice: How to critique your art for better results. 3DTotal Publishing Ltd.
Gris, L. (2022). The art journey of Gris. 3DTotal Publishing.
Diğer Kaynaklar: Calicó, F., Grunewald, S., Kikuchi, L., Wiseman, E., & Cofrancesco, A. (2023). Mastering digital drawing. 3DTotal Publishing Ltd.
Grunewald, S. (2021). Art Fundamentals: Theory in Practice: How to critique your art for better results. 3DTotal Publishing Ltd.
Gris, L. (2022). The art journey of Gris. 3DTotal Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Proje 4 3 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 4
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 4
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 3
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2