ODY2007 İşitme CihazlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2007 İşitme Cihazları Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: İşitsel amplifikasyon amaçlı olarak çocuklarda ve yetişkinlerde işitme cihazının seçilmesi, ayarlanması ve adaptasyonunda gerekli olan bilgi ve becerilerin kazanılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi.
2) İşitme cihazlarının kabının hazırlanılması konusunda gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi.
3) İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi.
4) İşitme cihazlarının adaptasyonunu yapılması konusunda gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi.

Dersin İçeriği

İletişim bozukluğu ve rehabilitasyon kavramları, işitme rehabilitasyonu programı, kohlear patolojilerde bozulan işlevler, cihazla telafi edilebilen ve edilemeyen kohlear işlev bozuklukları, işitme kayıpları, işitme cihazı endikasyonları, işitme cihazları özellikleri ve seçimi, unilateral işitme kaybının sorunları ve işitme cihazı gereksinmesi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme Cihazları Dersine Giriş
2) İşitsel Rehabilitasyon/Amplifikasyon
3) İşitme Cihazları Tarihçesi
4) İşitme Cihazlarında Kullanılan Mikrofon Teknolojileri ve Yönsellik
5) İşitme Cihazlarında Kullanılan Receiver ve Amplifikatör Teknolojileri
6) İşitme Cihazlarında Kullanılan Dijital devreler, Filitreler ve Bataryalar
7) İşitme Cihazları Kazanç Algoritmaları
8) İşitme kaybı kuşkusu olan hastaya yaklaşımın evreleri
9) İşitme Cihazları Sinyali İşlemleme Stratejileri
10) İşitme Cihazı Tipleri Ve Endikasyon Kriterleri
11) İşitme Cihazlarında Kalıp Uygulamaları-I
12) İşitme Cihazlarında Kalıp Uygulamaları-II
13) CROS ve BİCROS İşitme Cihazları, Kemik Yolu İşitme Cihazları
14) FM Sistemler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Hearing Aids Second Edition, Harvey Dillon, 2013
2) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016
3) Gerald R. Popelka, Brian C. J. Moore, Richard R. Fay, Arthur N. Popper, Hearing Aids, Springer, 2016
4) Borisagar, K. R., Thanki, R. M., & Sedani, B. S. (2019). Speech enhancement techniques for digital hearing aids. Springer International Publishing.
Diğer Kaynaklar: 1)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 6 16
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 5
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 1
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 1
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2