ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODY2006 | Objektif Test Yöntemleri | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN Dr. Öğr. Üyesi SERPİL HÜLYA ÇAPAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İmmitansmetrik test yöntemlerini bilir. 2) OAE, ABR ve ASSR testlerini ve uygulamalarını öğrenir. 3) İşitsel uyarılmış kortikal cevapları bilir. |
Orta kulak sisteminin fiziksel özelliklerinin tanıtılması, elektroakustik impedansmetre ve ölçüm prensipleri, elektrofizyoloji, kohlea, beyin sapı ve kortikal cevapların tanıtılması, evoked potansiyellerin ölçüm prensipleri , cihazların tanıtımı ve kullanımları, teknolojik gelişmelerin ve literatürün izlenmesi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Objektif yöntemler dersine giriş | |
2) | İşitmenin Anatomisi | |
3) | İşitmenin Fizyolojisi | |
4) | Timpanometri | |
5) | Akustik Refleks | |
6) | Emisyon | |
7) | İşitsel uyarılmış beyin sapı cevapları (ABR) - I | |
8) | İşitsel uyarılmış beyin sapı cevapları (ABR) - II | |
9) | ASSR - I | |
10) | ASSR - II | |
11) | Santral işitme merkezi anatomi ve fizyolojisi - I | |
12) | Erken Latanslar | |
13) | Orta Latanslar | |
14) | Geç Latanslar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Frederick N. Martin and John Greer Clark (2011) Introduction to Audiology (11th Edition) 2) John D. Durrant and Lawrence L. Feth (2012)Hearing Sciences: A Foundational Approach Ayrıca Ders notları kaynak olarak kullanılabilir. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Rudolf Probst,Gerhard Grevers,Henrich Iro (2011), Temel Otorinolaringoloji,Adım Adım Öğrenme Rehberi,Nobel Kitapevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |