ODY2004 İşitme ve Ölçümü IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2004 İşitme ve Ölçümü II Bahar 1 4 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERPİL HÜLYA AHMET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Subjektif ve objektif işitme ve denge testlerinin uygulanmasını sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik, anatomik, psikolojik, gelişimsel ve sosyal açılardan normal ve hastalıklı işitsel sistemle ilgili işlev ve
yapıyı tanımlayabilir.
2) İşitme sisteminin temel bozukluklarını tanımlayabilir.
3) İşitme testi eşiği ve konuşma odyometrisi için gerekli temel bilgiyi kazanır
4) Objektif işitme testleriyle ilgili süreçleri tanımlayabilir.
5) Temel subjektif ve objektif odyolojik testleri gerçekleştirmek için gerekli temel bilgiyi edinir.

Dersin İçeriği

İşitme fizyolojisi, ses ve özellikleri, odyometrik düzenlemeler, işitme ölçme teknikleri, odyometreler, odyometrik muayene, işitme yolları, odyolojik inceleme yöntemleri, testlerin uygulanma yöntemleri, odyometri cihazları gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Odyolojik değerlendirme - I Yok
1) Akustik, anatomik, fizyojik, gelişimsel ve sosyal açıdan normal işitme Yok
2) İşitsel patolojilere giriş Yok
3) Otoskopik muayene Yok
4) Akustik admittansmetri Yok
5) Tympanometri ve stapes refleksi Yok
6) Saf ses, Odyometri ve maskeleme Yok
7) Konuşma, Odyometri ve maskeleme Yok
8) Serbest-Alan testleri Yok
9) İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları Yok
10) Otoakoustik emisyonlar Yok
11) Odyometrik yorumlama - I Yok
12) Odyometrik yorumlama - II Yok
13) Odyolojik değerlendirme - I Yok
14) Odyolojik değerlendirme - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013.
2) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,
Informa Health Care,2003 3) Handbook of Clinical Audiology,Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.
Diğer Kaynaklar: 1) Essential Otolaryngology, K.J. Lee, 2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 10 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 2 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Sunum / Seminer 1 5
Ödevler 2 8
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 3
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 2
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1