ODY2010 Konuşma GelişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HUKUK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2010 Konuşma Gelişimi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
Dersin Amacı: Çocukluk çağında konuşmanın gelişimi, işitme kayıplarına bağlı konuşma bozukluklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konuşma gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
2) Konuşma bozuklukları hakkında fikir sahibi olmak

Dersin İçeriği

Çocukta normal konuşma gelişimi, işitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki, ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocukta normal konuşma gelişimi - I Yok
2) Çocukta normal konuşma gelişimi - II Yok
3) İşitme kayıpları - I Yok
4) İşitme kayıpları - II Yok
5) İşitme kayıpları - III Yok
6) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I Yok
7) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II Yok
8) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I Yok
9) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II Yok
10) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I Yok
11) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II Yok
12) Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri Yok
13) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I Yok
14) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Topbaş, S. (2008). Dil gelişimini destekleme. (Ed.) S. Eripek. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1824.
2) ATAMAN, Ayşegül. (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
3) CAVKAYTAR, Atilla. (2005) Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi. Ankara: Güzndüz Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1) GREENSPAN, Stanley I. (2004) The Child with Special Needs

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 3 % 5
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 3 3
Küçük Sınavlar 2 8
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
3) Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar.
4) Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir.
5) Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
7) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.
8) Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir.
9) Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir.
10) Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir.
11) Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir.
12) Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir.
13) Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir.
14) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır.
15) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
16) Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir.
17) Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir.
18) Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir.