ODY2010 Konuşma GelişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2010 Konuşma Gelişimi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
Dersin Amacı: Çocukluk çağında konuşmanın gelişimi, işitme kayıplarına bağlı konuşma bozukluklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konuşma gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
2) Konuşma bozuklukları hakkında fikir sahibi olmak

Dersin İçeriği

Çocukta normal konuşma gelişimi, işitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki, ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocukta normal konuşma gelişimi - I Yok
2) Çocukta normal konuşma gelişimi - II Yok
3) İşitme kayıpları - I Yok
4) İşitme kayıpları - II Yok
5) İşitme kayıpları - III Yok
6) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I Yok
7) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II Yok
8) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I Yok
9) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II Yok
10) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I Yok
11) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II Yok
12) Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri Yok
13) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I Yok
14) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Topbaş, S. (2008). Dil gelişimini destekleme. (Ed.) S. Eripek. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1824.
2) ATAMAN, Ayşegül. (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
3) CAVKAYTAR, Atilla. (2005) Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi. Ankara: Güzndüz Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1) GREENSPAN, Stanley I. (2004) The Child with Special Needs

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 3 % 5
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 3 3
Küçük Sınavlar 2 8
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.