Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocukta normal konuşma gelişimi - I |
Yok |
2) |
Çocukta normal konuşma gelişimi - II |
Yok |
3) |
İşitme kayıpları - I |
Yok |
4) |
İşitme kayıpları - II |
Yok |
5) |
İşitme kayıpları - III |
Yok |
6) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I |
Yok |
7) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II |
Yok |
8) |
Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I |
Yok |
9) |
Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II |
Yok |
10) |
Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I |
Yok |
11) |
Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II |
Yok |
12) |
Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri |
Yok |
13) |
Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I |
Yok |
14) |
Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|