Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fiziksel Büyüklükler (Ölçme ve birim sistemleri) |
Yok |
2) |
Vektörel ve skaler büyüklükler |
Yok |
3) |
Vektörel ve skaler işlemler |
Yok |
4) |
Kinematik değişkenler ve hareket |
Yok |
5) |
Atışlar |
Yok |
6) |
Newton’un hareket yasaları |
Yok |
7) |
Newton’un hareket yasaları uygulamaları |
Yok |
8) |
İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) |
Yok |
9) |
İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) |
Yok |
10) |
Elektrostatik (Coulomb yasası) |
Yok |
11) |
Elektrostatik (Elektrik alan) |
Yok |
12) |
Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) |
Yok |
13) |
Akım ve Direnç ( Amper yasası) |
Yok |
14) |
Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası) |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
2 |
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
2 |
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
2 |
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
2 |
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
2 |
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
2 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
2 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
2 |
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
2 |
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
2 |
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
2 |