LAW2082 Theory of RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2082 Hak Kuramı Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin birincil amacı, çağdaş hukukun temelini oluşturan "hak", "insan hakları" ve "kamu özgürlükleri" kavramlarının anlamlarını açıklamaktır. Bu bağlamda "hak" ve "insan hakları" kavramlarının doğuşu ve gelişimi, konuya ilişkin 20. yüzyıldaki gelişmeler ve güncel tartışmalar dersin kapsamında öğrencilere aktarılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonucunda öğrenciler;
- Hukuk ve siyasete ilişkisine dair temel bilgileri edinir;
- Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının özünde temel değeri kavrar;
- Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının anlamlarını öğrenir;
- İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin tarihsel ve düşünsel kökenlerini öğrenir;
- İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin modern yapısını kavrar;
- Konuya ilişkin Türkiye tarihindeki gelişim ve yaklaşımlar hakkında bilgi edinir;
- Konuya ilişkin güncel tartışmalara katılabilecek bilgi birikimine kavuşur

Dersin İçeriği

I. Hak kavramının insan hakları ile ilişkisinin açıklanması
II. Kamu özgürlükleri ile neyin ifade edildiğinin ortaya konulması
III. İnsan haklarının düşünsel kaynakları
IV. İnsan haklarının tarihsel gelişimi
V. İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi
VI. Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi
VII. İnsan hakları ve siyasal sistemler
VIII. İnsan hakları ve ekonomik faktörler
IX. İnsan haklarının sınırlanması
X. İnsan haklarının korunması
XI. Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) I. Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması
2) Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması-II
3) Kamu özgürlükleri kavramının açıklanması
4) İnsan haklarının düşünsel kaynakları
5) İnsan haklarının düşünsel kaynakları-II
6) İnsan haklarının tarihsel gelişimi
7) İnsan haklarının tarihsel gelişimi-II
8) İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi
9) Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi
10) İnsan hakları ve siyasal sistemler
11) İnsan hakları ve ekonomik faktörler
12) İnsan haklarının sınırlanması
13) İnsan haklarının korunması
14) Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri, Yetkin, Ankara 1993.
Ahmet Mumcu, Elif Küzeci, İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri, Ankara 2011.
Jack Donelly, Universal Human Rights in Theory and Practice,2003.
Diğer Kaynaklar: Donald G. Tannenbaum, David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi, Adres, 2011. Gökçen Alpkaya ve diğ., İnsan Hakları, YKY, 2000.
İbrahim Ö. Kaboğlu, Özgürlükler Hukuku, İmge, 2002.
Leslie Lipson, Uygarlığın Ahlaki Bunalımları, İş Bankası Yayınları, 2000. Mehmet Semih Gemalmaz, Devlet, Birey ve Özgürlük, Legal, 2012.
İoanna Kuçuradi, İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu, 2011.
Siyasal Düşünce, der. Michael Rosen, Jonathan Wolff, Dost, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.