FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2082 | Hak Kuramı | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil amacı, çağdaş hukukun temelini oluşturan "hak", "insan hakları" ve "kamu özgürlükleri" kavramlarının anlamlarını açıklamaktır. Bu bağlamda "hak" ve "insan hakları" kavramlarının doğuşu ve gelişimi, konuya ilişkin 20. yüzyıldaki gelişmeler ve güncel tartışmalar dersin kapsamında öğrencilere aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonucunda öğrenciler; - Hukuk ve siyasete ilişkisine dair temel bilgileri edinir; - Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının özünde temel değeri kavrar; - Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının anlamlarını öğrenir; - İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin tarihsel ve düşünsel kökenlerini öğrenir; - İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin modern yapısını kavrar; - Konuya ilişkin Türkiye tarihindeki gelişim ve yaklaşımlar hakkında bilgi edinir; - Konuya ilişkin güncel tartışmalara katılabilecek bilgi birikimine kavuşur |
I. Hak kavramının insan hakları ile ilişkisinin açıklanması II. Kamu özgürlükleri ile neyin ifade edildiğinin ortaya konulması III. İnsan haklarının düşünsel kaynakları IV. İnsan haklarının tarihsel gelişimi V. İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi VI. Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi VII. İnsan hakları ve siyasal sistemler VIII. İnsan hakları ve ekonomik faktörler IX. İnsan haklarının sınırlanması X. İnsan haklarının korunması XI. Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | I. Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması | |
2) | Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması-II | |
3) | Kamu özgürlükleri kavramının açıklanması | |
4) | İnsan haklarının düşünsel kaynakları | |
5) | İnsan haklarının düşünsel kaynakları-II | |
6) | İnsan haklarının tarihsel gelişimi | |
7) | İnsan haklarının tarihsel gelişimi-II | |
8) | İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi | |
9) | Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi | |
10) | İnsan hakları ve siyasal sistemler | |
11) | İnsan hakları ve ekonomik faktörler | |
12) | İnsan haklarının sınırlanması | |
13) | İnsan haklarının korunması | |
14) | Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri, Yetkin, Ankara 1993. Ahmet Mumcu, Elif Küzeci, İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri, Ankara 2011. Jack Donelly, Universal Human Rights in Theory and Practice,2003. |
Diğer Kaynaklar: | Donald G. Tannenbaum, David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi, Adres, 2011. Gökçen Alpkaya ve diğ., İnsan Hakları, YKY, 2000. İbrahim Ö. Kaboğlu, Özgürlükler Hukuku, İmge, 2002. Leslie Lipson, Uygarlığın Ahlaki Bunalımları, İş Bankası Yayınları, 2000. Mehmet Semih Gemalmaz, Devlet, Birey ve Özgürlük, Legal, 2012. İoanna Kuçuradi, İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu, 2011. Siyasal Düşünce, der. Michael Rosen, Jonathan Wolff, Dost, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |