TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW1002 | Hukukun Temelleri I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil hedefi bölüm öğrencilerine günlük ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları hukuk kuralları ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Aile hukukuna ilişkin temel kavramları öğrenir II. Miras hukukunun temel prensiplerini bilir. III. Mülkiyet hukukunun temel kavramlarını öğrenir. IV. Anayasa Hukukunun temel kavramlarını bilir. V. İdare Hukukunun temel kavramlarını bilir. VI. Ceza Hukukunun temel kavramlarını bilir. VII.Ceza Usul Hukukunun temel kavramlarını bilir. VIII. Vergi Hukukunun temel kavramlarını IX. Devletler Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. X. İnsan Hakları Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. |
1. Hafta: Aile Hukuku 2. Hafta: Miras Hukuku 3. Hafta: Mülkiyet Hukuku 4. Hafta: Anayasa Hukuku 5. Hafta: Anayasa Hukuku 6. Hafta: İdare Hukuku 7. Hafta:İdare Hukuku 8. Hafta: Ceza Hukuku 9. Hafta: Ceza Hukuku 10. Hafta: Ceza Usul Hukuku 11. Hafta: Ceza Usul Hukuku 12. Hafta: Vergi Hukuku 13. Hafta: Uluslararası Hukuk/İnsan Hakları Hukuku 14. Hafta: Genel Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Müfredat ile sınıf kuralları ve gereksinimleri üzerine tartışma 2. Aile Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 119-135) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
2) | Miras Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 135-146) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
3) | Eşya Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 147-158) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
4) | Anayasa Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 19-50) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
5) | Anayasa Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 19-50) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
6) | İdare Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 51-89) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
7) | İdare Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 51-89) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
8) | Ceza Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 175-211) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
9) | Ceza Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 175-211) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
10) | Ceza Yargılaması Usulü Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 237-255) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
11) | Ceza Yargılaması Usulü Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 237-255) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
12) | Vergi Hukuku | Öğretim görevlisince verilecek ders notu. |
13) | Uluslararası Hukuk/İnsan Hakları Hukuku | Öğretim Görevlisince verilecek ders notu. |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law Class notes that will be provided by the instructor |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 48 |
Final | 1 | % 42 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 58 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 42 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |