MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW1002 | Hukukun Temelleri I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil hedefi bölüm öğrencilerine günlük ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları hukuk kuralları ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Aile hukukuna ilişkin temel kavramları öğrenir II. Miras hukukunun temel prensiplerini bilir. III. Mülkiyet hukukunun temel kavramlarını öğrenir. IV. Anayasa Hukukunun temel kavramlarını bilir. V. İdare Hukukunun temel kavramlarını bilir. VI. Ceza Hukukunun temel kavramlarını bilir. VII.Ceza Usul Hukukunun temel kavramlarını bilir. VIII. Vergi Hukukunun temel kavramlarını IX. Devletler Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. X. İnsan Hakları Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. |
1. Hafta: Aile Hukuku 2. Hafta: Miras Hukuku 3. Hafta: Mülkiyet Hukuku 4. Hafta: Anayasa Hukuku 5. Hafta: Anayasa Hukuku 6. Hafta: İdare Hukuku 7. Hafta:İdare Hukuku 8. Hafta: Ceza Hukuku 9. Hafta: Ceza Hukuku 10. Hafta: Ceza Usul Hukuku 11. Hafta: Ceza Usul Hukuku 12. Hafta: Vergi Hukuku 13. Hafta: Uluslararası Hukuk/İnsan Hakları Hukuku 14. Hafta: Genel Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Müfredat ile sınıf kuralları ve gereksinimleri üzerine tartışma 2. Aile Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 119-135) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
2) | Miras Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 135-146) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
3) | Eşya Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 147-158) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
4) | Anayasa Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 19-50) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
5) | Anayasa Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 19-50) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
6) | İdare Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 51-89) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
7) | İdare Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 51-89) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
8) | Ceza Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 175-211) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
9) | Ceza Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 175-211) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
10) | Ceza Yargılaması Usulü Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 237-255) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
11) | Ceza Yargılaması Usulü Hukuku | Öğretim üyesince verilecek Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 237-255) kitabının ilgili bölümünün güncellenmiş halini yansıtan ders notu. |
12) | Vergi Hukuku | Öğretim görevlisince verilecek ders notu. |
13) | Uluslararası Hukuk/İnsan Hakları Hukuku | Öğretim Görevlisince verilecek ders notu. |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law Class notes that will be provided by the instructor |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 48 |
Final | 1 | % 42 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 58 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 42 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |