VCD3128 Packaging DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3128 Ambalaj Tasarımı Güz
Bahar
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİDEM WONG
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin temel amacını ambalaj tasarımındaki sürecin ürün tanımlama, sunum ve üretimdeki rolünün anlaşılması şekillendirmektedir. Tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemenin üç boyutlu formlara uygulanması gibi zorluklar projeler üzerinden çözüme ulaştırılmaktadır. Dersi alan öğrencilerin Grafik Tasarım dersini almış olmaları faydalı olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konsept görselleştirmek.
2) Varolan kimliği uygulamak ve kurumsal kimlik tasarlamak.
3) Yüzey grafikleri tasarlamak üzere üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak.
4) Tipografi, renk ve strüktürle çalışarak kompozisyon becerisi göstermek.
5) Model yapımı, kurgu kalıbı oluşturma becerisi göstermek.
6) Ambalajda kullanılan biçimleri ve malzemeleri tanımak.
7) Üç boyutlu tasarımların ve yüzeylerin oluşumuyla ilgili eleştirel düşünme becerisi göstermek.
8) Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek.
9) Hedef kitleye başarılı sunum teknikleri becerisi göstermek.

Dersin İçeriği

Ambalaj tasarımı kültürel evrensel gelişim üzerinden ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders işleyişine bakış, beklentiler
2) Ambalaj tasarımı süreci ve reklam iletişimdeki işlevi. Ambalaj tasarımı örnekleri gösterilmesi. Proje 1: Istanbul Ambalaj Tasarımı Araştırması
3) Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek. Müşterinin hedefini belirlemek ve fikir tanımlamak. Proje 1 süreç. Konsept geliştirme Hedef kitle Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid)
4) Renk Felsefesi Proje 1 süreç. Ambalaj Tasarımı Araştırması Sunumu
5) Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama. Proje 1 in süreç. Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid) Toplu tartışma ve eleştiriler Maket yapımı
6) Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı. Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak. Proje 1 süreç. Kompozisyonel sorunlar ve çözümler Toplu tartışma ve eleştiriler Maketin son ölçülendirilmesi
7) Proje 1 TESLİM Proje 2: Su
8) Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi
9) Identify target markets and its function in relationship to design. Defining concepts and objectives for the client. Project 2 in progress. Concept development Target audience Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid)
10) Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama. Proje 2 süreç. Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid) Toplu tartışma ve eleştiriler Maket yapımı
11) Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı. Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak. Proje 2 süreç. Kompozisyonel sorunlar ve çözümler Toplu tartışma ve eleştiriler Maketin son ölçülendirilmesi
12) Proje 2 süreç.
13) Proje 2 süreç
14) Proje 2 Final teslim tarihinden önce son eleştiriler. Proje 2 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: How, Print, Communications Arts, CMYK Dergileri.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 26
Ara Sınavlar 13 26
Final 14 28
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 3
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 3
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 5
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 3
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 5