KYR5224 Klinik Gözlem IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5224 Klinik Gözlem II Bahar 0 6 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere klinik ortamda gözlem yapma becerisi kazandırarak, gerçek hasta vakaları üzerinden klinik süreçleri anlamalarını ve profesyonel sağlık uygulamalarını değerlendirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, klinik süreçleri gözlemleyebilecek, hasta bakımını değerlendirebilecek ve gözlemlerini profesyonel bir bakış açısıyla analiz edebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste klinik gözlem teknikleri, hasta muayenesi, tedavi süreçleri, klinik karar verme yaklaşımları ve sağlık hizmetlerinde profesyonel davranışlar ele alınacaktır. Öğrenciler, klinik gözlem deneyimleri aracılığıyla teorik bilgilerini uygulamalı bir şekilde geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Staj Uygulamaları
2) Klinik Staj Uygulamaları
3) Klinik Staj Uygulamaları
4) Klinik Staj Uygulamaları
5) Klinik Staj Uygulamaları
6) Klinik Staj Uygulamaları
7) Klinik Staj Uygulamaları
8) Klinik Staj Uygulamaları
9) Klinik Staj Uygulamaları
10) Klinik Staj Uygulamaları
11) Klinik Staj Uygulamaları
12) Klinik Staj Uygulamaları
13) Klinik Staj Uygulamaları
14) Klinik Staj Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 6 84
Proje 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. 5
9) Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. 5
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. 4
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. 5