MCH4907 Principles of Engineering DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH4907 Mühendislik Tasarım İlkeleri Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR
Dersin Amacı: Yeni teknoloji, malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı, bunun yanında iş hayatındaki yoğun rekabet ortamı tasarım eylemini
değişikliğe uğratmıştır. Dolayısı ile günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan ve sosyal,
ekonomik ve çevresel bağlamlardan bağımsız düşünülemeyecek karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Mühendislik
Tasarımı Temelleri dersi mühendislik ekonomisi, proje planlaması, tasarımın mesleki ve sosyal boyutu, optimizasyon gibi konuları
içerip, disiplinler arası ve karmaşık sürecin yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) strateji geliştirme, ürün geliştirme, problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır

2) ürün/hizmet geliştirme süreçlerinde kullanılan teknik ve becerileri geliştirir.

3) tasarımı iş ortamları için fark yaratma, inovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir

4) tasarım ve diğer organizasyonel birimleri birbirleri ile ilişkilendirir

5) eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler

6) ekip çalışması becerileri sergiler

Dersin İçeriği

Bu ders yenilikçi ürün/hizmet geliştirme süreçlerine disiplinlerarası bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders tasarım ve tasarım süreçlerinde temel yaklaşımlar -yenilikçi ürün/hizmet geliştirmedeki araçlar ve yaklaşımlar- ile başlayıp yenilikçi ürün ve hizmet yaratımı ile sonuçlanacak uygulamaya dayanan çalışmalar -kullanıcıları anlamak, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim için tasarım üzerinden devam edecektir.
1) Tasarım mühendisliğine giriş -


2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş

3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama

4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim

5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme

6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri

7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması

8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması

9) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci

10) Ergonomi

11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi

12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi

13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik

14) Tasarımda yenilik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci Video izlenmesi
1) Tasarım mühendisliğine giriş
2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş Film izlenmesi
3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama Makale okuması
4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim Ürün araştırması
5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme Film izlenmesi
6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri makale okuması
7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması Film izlenmesi
8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması makale okuması
10) Ergonomi Ürün araştırması
11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi Film izlenmesi
12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi makale okuması
13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik makale okuması
14) Tasarımda yenilik Video izlenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson
Nigel Cross (2008) Engineering Design Methods: Strategies for Product Design, Wiley
Pahl G, Beitz W, Feldhusen J, Grote KH (2007) Engineering Design; A Systematic Approach, Springer
Burdek, B. E. 2005. Design: The History, Theory and Practice of Product Design, Birkhäuser Architecture.
Ulrich, K. & Eppinger, S. 2011. Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin.
Kumar, V. 2012.101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Wiley.
Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA.Barry Hyman
(2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.