COP4458 Cordamed – Robotic SurgeryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4458 Cordamed - Robotik Cerrahi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Dersin Amacı: Robotik Cerrahi'deki temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olan, robotik cerrahinin diğer cerrahi yöntemlere göre avantaj ve dezavantajları konusuna hakim, teknolojinin sağlık ile olan entegrasyonu çerçevesinde robotik cerrahinin dünü, bugünü ve geleceği hakkında bilgi ve vizyon sahibi öğrenciler yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi alan öğrenciler aşağıda listelenen nitelikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar:
1) robotik cerrahi aletlerinin ve robotların çeşitliliği
2) robotik cerrahi kullaınlan vücut içi görüntüleme teknikleri
3) robotik teknolojileri ile cerrahi teknikler arasındaki korelasyonlar
4) cerrahi alanda mühendisler ile cerrahların ortak çalışma noktaları
5) sağlık alanında robotik teknoloji ihtiyaçları
6) iş yaşamında biyomedikal mühendislik mesleğinin rolü ve yeri

Dersin İçeriği

Cerrahinin tarihçesi, minimal invaziv cerrahi, robotik cerrahi kavramı ve cerrahideki konumu, robotik cerrahi simülatör pratiği, canlı vaka gözlemleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cerrahinin Tarihçesi
2) Teleprescence Teknoloji ile Robotik Cerrahi
3) Minimal İnvaziv Cerrahide Robot Kullanımı
4) Robotik Cerrahinin Kullanıldığı Alanlar
5) Dünya’da ve Türkiye’de Robotik Cerrahi
6) Robotik Cerrahinin Avantajları ve Dezavantajları
7) Ara Sınav
8) Robotik Cerrahi Eğitim Merkezi (CASE) Gezisi - Uygulamalı
9) Robotik Cerrahi – Laparoskopik Cerrahi – Açık Cerrahi Kıyaslaması
10) Görüntüleme Teknolojileri, Video Endoskopi ve Robotik Cerrahi
11) Robotik Ameliyatların Öncesi ve Sonrası
12) Canlı Vaka Gözlemleme
13) Deneyimli Robotik Cerrah ve Deneyimli Robotik Hemşire Derse Daveti
14) Robotik Cerrahinin Geleceği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin anlatıldığı haftalarda CORDAMED firması tarafından sağlanacaktır.
Lecture notes will be provided by CORDAMED within the semester

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak.
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. 2
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. 4
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. 4
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. 1
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. 3
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. 4
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak 2
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. 3
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. 5