ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4463 | Ata Holding - Stratejik Analiz | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersin Amacı: | Uzun vadeli stratejileri benimseyen kurumların sürdürülebilir başarılara ulaştığını görüyoruz. Değişen dünyanın artırdığı karmaşıklık seviyesi başarılı strateji oluşturmayı daha da ön plana çıkarıyor. Bu dersin amacı strateji kurarken yapılması gereken analizler ve metodolojileri öğrencilere aktarmaktır. İyi bir strateji oluşması için için rakip analizi, pazar analizi, finansal analiz, müşteri ve firma analizlerinin titizlikle ve en doğru şekilde yapılması önemlidir. Bu analizlerin yorumlanıp stratejiye dönüştürülmesi için de danışmanlıkta kullanılan birtakım şablon ve metodların vaka analizleri aracılığıyla öğrencilere gösterilerek öğrendiklerini pratiğe dönüştürmeleri de hedeflenmektedir. Çık değişkenli bir karar alma ortamında öğrencilerin yapacakları analizler ışığında işletme problemlerinin çözümlerine yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Strateji ne demektir, stratejiyle ilgili kavramlar nelerdir konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 2) Müşteri analizi, firma analizi, finansal analiz, rakip ve Pazar analizi gibi stratejinin temelini oluşturan analizlerin önemini ve nasıl yapılacağını öğreneceklerdir 3) Bir konu hakkında araştırma yaparken doğru verilere nasıl ulaşacakları konusunda metodolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır 4) Tüm analizleri ve verileri nasıl bir şablona oturtup strateji oluşurabileceklerini öğreneceklerdir 5) Vaka analizleri ve matriksler sıklıkla kullanılarak pratik yapma şansı elde edeceklerdir |
Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar Rakip Analizi Rakip Stratejilerin İncelenmesi Araştırma Metodları Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri Benchmarking Maliyet ve Kar Analizleri Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler Stratejik Şablonlar ve Matriksler Pazar Segmentasyonu ve Kanalları Müşteri Segmentasyonu ve Analizi Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti Stratejilerin Uygulanması Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar | Sunum |
2) | Rakip Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
3) | Rakip Stratejilerin İncelenmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
4) | Araştırma Metodları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
5) | Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
6) | Benchmarking | Sunum / Vaka Çalışmaları |
7) | Maliyet ve Kar Analizleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
8) | Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
9) | Stratejik Şablonlar ve Matriksler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
10) | Pazar Segmentasyonu ve Kanalları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
11) | Müşteri Segmentasyonu ve Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
12) | Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti | Sunum / Vaka Çalışmaları |
13) | Stratejilerin Uygulanması | Sunum / Vaka Çalışmaları |
14) | Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek kişi tarafından sunumlar ve vaka çalışmaları hazırlanacaktır Notes and cases will be provided by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | Contemporary Strategy Analysis - Robert M. Grant, 8th ed. 2013, Wiley. ISBN-13: 978-1119941880 Strategic Analysis and Action - Crosssan etal., 7th ed., Prentice Hall, ISBN-13: 978-0132061421 Blue Ocean Strategy - W. Chan Kim and Renée Mauborgne, 2015, Harvard, ISBN-13: 978-1625274496 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |