COP4461 Netaş Agile Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4461 Netaş Çevik Proje Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞATAY ÇATAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersin Amacı: Çevik proje yönetimi konuları derste ele alınacaktır. Dersin amaçları arasında şunlar sayılabilir: Çevik proje yönetiminin temellerini öğrenmek ve gerçek hayattaki kullanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak, örnek grup çalışmaları ile çevik proje yönetimini örnekleyebilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevik proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Gerçek kullanım alanlarını tanırlar.
3) Farklı Çevik proje yönetimi türleri ile ilgili bilgi sahibi olurlar
4) Lean liderlik anayışını özümsemeye başlarlar
5) Açık kaynak yazılımı konusunda bilgi sahibi olurlar
6) Büyük ölçekli projelerin çevik metodoloji yöntemi ile nasıl yönetileceğini öğrenirler

Dersin İçeriği

Çevik proje yönetiminin temelleri, ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method), XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development), Open Source Software Development, Kanban, Scrum, Ölçeklenebilir Çevik yönetim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu • Çevik proje yönetimi manifestosu • Farklı çevik proje türlerine giriş"
2) "ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
3) "XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
4) "Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar • Teknik alt yapı oluşturulması • Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması • İletişim ve çatışma yönetimi"
5) "Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi • Gönüllülerin yönetimi • Lisans, patent ve copyrights • Bütçeleme"
6) "Kanban: • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
7) "Scrum: • Takım yapısı • Takım çalışması • Ürün backlog yönetimi • Sprint ilerlemesi"
8) Ara sınav
9) "Scrum: • Planlama ve toplantılar • Kalite • Değişim süreci yönetimi"
10) "Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto • Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
11) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm trenlerinin yapısı • Rol ve sorumlulukları"
12) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması • Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
13) "Çevik sürüm yönetimi • Sprint ilerlemesi • Program ilerlemesi"
14) "Portfolio yönetimi: • Stratejic temaların oluşturulması • Bütçeleme ve tahminleme"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mike Cohn, "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum", 2009 ISBN-10: 0321579364
Karl Fogel "Producing Open Source Software", 2005
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler