Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu
• Çevik proje yönetimi manifestosu
• Farklı çevik proje türlerine giriş"
|
|
2) |
"ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
3) |
"XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
4) |
"Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar
• Teknik alt yapı oluşturulması
• Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması
• İletişim ve çatışma yönetimi"
|
|
5) |
"Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi
• Gönüllülerin yönetimi
• Lisans, patent ve copyrights
• Bütçeleme"
|
|
6) |
"Kanban: • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
7) |
"Scrum: • Takım yapısı
• Takım çalışması
• Ürün backlog yönetimi
• Sprint ilerlemesi"
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
"Scrum: • Planlama ve toplantılar
• Kalite
• Değişim süreci yönetimi"
|
|
10) |
"Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto
• Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
|
|
11) |
"Çevik Sürüm Yönetimi
• Sürüm trenlerinin yapısı
• Rol ve sorumlulukları"
|
|
12) |
"Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması
• Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
|
|
13) |
"Çevik sürüm yönetimi
• Sprint ilerlemesi
• Program ilerlemesi"
|
|
14) |
"Portfolio yönetimi:
• Stratejic temaların oluşturulması
• Bütçeleme ve tahminleme"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|