COP4461 Netaş Agile Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4461 Netaş Çevik Proje Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞATAY ÇATAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersin Amacı: Çevik proje yönetimi konuları derste ele alınacaktır. Dersin amaçları arasında şunlar sayılabilir: Çevik proje yönetiminin temellerini öğrenmek ve gerçek hayattaki kullanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak, örnek grup çalışmaları ile çevik proje yönetimini örnekleyebilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevik proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Gerçek kullanım alanlarını tanırlar.
3) Farklı Çevik proje yönetimi türleri ile ilgili bilgi sahibi olurlar
4) Lean liderlik anayışını özümsemeye başlarlar
5) Açık kaynak yazılımı konusunda bilgi sahibi olurlar
6) Büyük ölçekli projelerin çevik metodoloji yöntemi ile nasıl yönetileceğini öğrenirler

Dersin İçeriği

Çevik proje yönetiminin temelleri, ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method), XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development), Open Source Software Development, Kanban, Scrum, Ölçeklenebilir Çevik yönetim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu • Çevik proje yönetimi manifestosu • Farklı çevik proje türlerine giriş"
2) "ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
3) "XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
4) "Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar • Teknik alt yapı oluşturulması • Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması • İletişim ve çatışma yönetimi"
5) "Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi • Gönüllülerin yönetimi • Lisans, patent ve copyrights • Bütçeleme"
6) "Kanban: • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
7) "Scrum: • Takım yapısı • Takım çalışması • Ürün backlog yönetimi • Sprint ilerlemesi"
8) Ara sınav
9) "Scrum: • Planlama ve toplantılar • Kalite • Değişim süreci yönetimi"
10) "Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto • Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
11) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm trenlerinin yapısı • Rol ve sorumlulukları"
12) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması • Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
13) "Çevik sürüm yönetimi • Sprint ilerlemesi • Program ilerlemesi"
14) "Portfolio yönetimi: • Stratejic temaların oluşturulması • Bütçeleme ve tahminleme"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mike Cohn, "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum", 2009 ISBN-10: 0321579364
Karl Fogel "Producing Open Source Software", 2005
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.