Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu
• Çevik proje yönetimi manifestosu
• Farklı çevik proje türlerine giriş"
|
|
2) |
"ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
3) |
"XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
4) |
"Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar
• Teknik alt yapı oluşturulması
• Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması
• İletişim ve çatışma yönetimi"
|
|
5) |
"Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi
• Gönüllülerin yönetimi
• Lisans, patent ve copyrights
• Bütçeleme"
|
|
6) |
"Kanban: • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
7) |
"Scrum: • Takım yapısı
• Takım çalışması
• Ürün backlog yönetimi
• Sprint ilerlemesi"
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
"Scrum: • Planlama ve toplantılar
• Kalite
• Değişim süreci yönetimi"
|
|
10) |
"Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto
• Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
|
|
11) |
"Çevik Sürüm Yönetimi
• Sürüm trenlerinin yapısı
• Rol ve sorumlulukları"
|
|
12) |
"Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması
• Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
|
|
13) |
"Çevik sürüm yönetimi
• Sprint ilerlemesi
• Program ilerlemesi"
|
|
14) |
"Portfolio yönetimi:
• Stratejic temaların oluşturulması
• Bütçeleme ve tahminleme"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |