Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu
• Çevik proje yönetimi manifestosu
• Farklı çevik proje türlerine giriş"
|
|
2) |
"ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
3) |
"XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
4) |
"Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar
• Teknik alt yapı oluşturulması
• Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması
• İletişim ve çatışma yönetimi"
|
|
5) |
"Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi
• Gönüllülerin yönetimi
• Lisans, patent ve copyrights
• Bütçeleme"
|
|
6) |
"Kanban: • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
7) |
"Scrum: • Takım yapısı
• Takım çalışması
• Ürün backlog yönetimi
• Sprint ilerlemesi"
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
"Scrum: • Planlama ve toplantılar
• Kalite
• Değişim süreci yönetimi"
|
|
10) |
"Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto
• Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
|
|
11) |
"Çevik Sürüm Yönetimi
• Sürüm trenlerinin yapısı
• Rol ve sorumlulukları"
|
|
12) |
"Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması
• Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
|
|
13) |
"Çevik sürüm yönetimi
• Sprint ilerlemesi
• Program ilerlemesi"
|
|
14) |
"Portfolio yönetimi:
• Stratejic temaların oluşturulması
• Bütçeleme ve tahminleme"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|