LAW3601 Informal Economy and Black MoneyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3601 Kayıt Dışı Ekonomi ve Karapara Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kayıtdışı Ekonominin ve karapara olgusunun çeşitli ülkelerdeki ve ülkemizdeki görünümünün ve kapsamının ortaya konarak bu alanı ilgilendiren hukuksal kuralların irdelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Benzeri terimlerle birlikte ele alınan kayıtdışı ekonomi terimini tartışır.

II. Kayıtdışılığın ölçülebilirliğini ayırteder.
III. Kayıtdışı ekonomi alanının sınırlarını tanır.
IV. Alan ile ilgili hukuksal kurallara erişir.
V. Alan ile ilgili yargısal kararlara erişir.
VI. Alanda mücadele eden devlet örgütlerinin ve uluslararası bazı örgütleri ayırtederek bunların faaliyetlerini ve raporlarını değerlendirir.

VII. Akademik ve bilimsel formatta hazırlayacağı ve konusunu kendisinin belirleyeceği ödevde yeni olguları araştırır ve değerlendirir.

Dersin İçeriği

Kayıt Dışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden
Ayırt edilmesi, Kayıt Dışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı, Kayıt Dışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler, Kayıt Dışı Ekonominin Genel Kapsamı, Yeraltı Kayıt Dışı Ekonomi, Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi, Karapara ve Aklanması, Karapara Aklama Aşamaları, Karapara Aklama Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kayıtdışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırtedilmesi
2) Kayıtdışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı
3) Kayıtdışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler
4) Kayıtdışı Ekonominin Genel Kapsamı
5) Yeraltı Kayıtdışı Ekonomi
6) Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi
7) Kara Para ve Aklanması
8) Tekrar
9) Kara Para Aklama Aşamaları
10) Kara Para Aklama Yöntemleri
11) Kara Para Aklama ile Mücadele Yöntemleri
12) Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü)
13) Ödev Değerlendirme
14) Ödev Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.