ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2001 | Kentleşme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere yaşadıkları şehri, teorik okumalar ve kent sosyolojisi alanındaki saha çalışmaları ile analiz etmeyi öğretmektir... |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kent sosyolojisindeki ana teori ve teorisyenleri belirlemek. 2) Istanbul baglaminda teorilere dayanarak ornek vaka calismalarini göstermek. 3) Akademik okuma becerilerini geliştirmek. 4) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem olamadan) 5) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem ile) 6) Sosyolojik gözlem ve yaraticiklarini kentsel mekanlarin incelenmesine uygulamak. |
Ders, kent sosyolojisindeki ana temalarini ve 20. Yüzyıldan bugüne gelen kent teorilerini incelemektedir. Teorik okumalarimiz dünyadaki metropollerin karsilastigi genel sorunlarla ilgilenirken, ampirik orneklerimiz sosyolog ve cografyacilarin cogunlukla Istanbul’a odaklanmis arastimalarina dayanacaktır. Ogrencilerden haftalik okumalara dayanarak sehirde dört bireysel gözlem egzersizi yapmalari beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş dersi | |
2) | Endustriyel Sehir | |
3) | Sehri gozlemlemek | |
4) | Ilk kent sosyologlari | |
5) | Guncel Kent Teorisyenleri | |
6) | Merkez ve Cevre/ Ozel ve Kamusal alanlar | |
7) | Proje tartismaları | |
8) | Konu tekrarı | |
9) | Sekillenmis alanlar/ Sehirde cinsiyet | |
10) | Sehirde engelliler | |
11) | Sehir ve kultur/ Kultur ekonomisi | |
12) | Istanbul’da kent kulturu | |
13) | Sehirde Azinliklar&Esitsizlikler: Farkliliklarin temsili | |
14) | Sehir ve doğal cevresi |
Ders Notları / Kitaplar: | A special course reader containing all the readings plus additional optional texts will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Mumford: "What is a City?" (1938) Engels: "The condition of the working class in England - selection" (1845) De Certeau: “Walking in the city”(1984) & Scarboro on "Everyday life encounters in Istanbul" (2011) Simmel: “The Metropolis and Mental Life” (1903) Henri Lefebvre: “The right to the city” (1968) Aysegul Baykana and Tali Hatukab: "Politics and culture in the making of public space: Taksim Square, 1 May 1977, Istanbul" (2010) Tonkiss: "Embodied Spaces: Gender, Sexuality and the City" (2005) & Dağtaş: "Bodily transgression" (2009) Gleeson: "Geographies of Disability" (1999) Zukin: "Whose culture? Whose city?" (1995) Ozgur: "Arabesk Music in Turkey in the 1990s and Changes in National Demography, Politics, and Identity" (2006) Mills: "Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul" (2006) & Ayata: "Migrants and Changing Urban Periphry" (2008) Bezmez: "The politics of urban Waterfront Regeneration: The case of Haliç Istanbul" (2009) Richard Sennett Marshall Berman |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |