HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3531 | Halkla İlişkiler Yönetimi ve Stratejisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin stratejik iletişim kampanyaları oluştururken gerçekleştirecekleri araştırma, planlama, ve bütçeleme gibi basamaklarda bilgi ve beceriler kazandıracaktır. Öğrenciler kurumların ve hedef kitlelerinin mevcut durumunu belirleyerek, ilişki ve iletişim yönetimi için bir strateji geliştirmeyi ve uygulamayı öğreneceklerdir. Öğrenciler iletişim taktiklerine, mesaj geliştirmeye ve farklı hedef kitlelerle iletişime dair detaylı bilgiler edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Stratejik halkla ilişkiler kampanyası akışını tanımlayabilmek 2) Halkla ilişkilerin stratejik planlaması için birincil araştırma yöntemlerini uygulayabilmek 3) Özel hedef kitleleri belirleyebilmek ve analiz edebilmek 4) Bir halkla ilişkiler kampanyasındaki belli türde hedef ve amaçları kavrayabilmek 5) Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler hareket stratejilerini karşılaştırabilmek 6) Kurumun hedef ve amaçları ile uyumlu strtaejik halkla ilişkiler mesajları geliştirebilmek 7) Farklı türlerde medya taktikleri araçlarının (kişilerarası, kurumsal ve haber medyası) özelliklerini tanımlayabilmek 8) Bir stratejik halkla ilişkiler planının uygulama aşamalarını sıraya koyabilmek 9) Bir stratejik halkla ilişkiler kampanyası için doğru değerlendirme planını oluşturabilmek 10) Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme, etkililikve yaratıcılık içeren bütünlüklü bir halkla ilişkiler kampanyası ortaya koyabilmek |
Bu ders stratejik halkla ilişkiler yönetiminin adımlarından araştırma, amaçları belirleme, planlama ve değerlendirme basamaklarının açılımları üzerine kurulmuştur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: stratejik planlama sürecinin gözden geçirilmesi | |
2) | Durumun ve kurumun analizi | |
3) | Hedef kitle analizi | |
4) | Hedef ve amaçların belirlenmesi | |
5) | Halkla ilişkiler eylem ve karşılık verme stratejileri | |
6) | Proaktif ve reaktif vaka analizleri | |
7) | Hedef kitleye iletilecek mesajların belirlenmesi | |
8) | Mesajların oluşturulması için etkili iletişimin kullanılması / retorik geleneği | |
9) | İletişim taktiklerinin, kişiler arası ve kurumsal taktiklerin seçilmesi | |
10) | Haber, reklam ve tanıtım mecraları için iletişim taktiklerinin seçilmesi | |
11) | Sttartejik planın uygulanması, zamanlama ve bütçeleme | |
12) | Stratejik planın değerlendirilmesi | |
13) | Örnek stratejik plan analizleri | |
14) | Final sınavı öncesi ders tekrarları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Strategic Planning for Public Relations. Ronald D. Smith. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 76 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 5 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 5 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 4 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 3 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 1 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 4 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 3 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 2 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 2 |