DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW1001 | Hukukun Temelleri I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere hukuk kavramlarında sağlam bir temel sağlayarak, onların gelecekteki mesleki kariyerlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerle donanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi almakla öğrenciler aşağıdaki kazanımları edineceklerdir: 1. Toplumsal yaşamda sosyal düzen normlarının önemi ve rolü; 2. Diğer sosyal davranış kurallarının (ahlak kuralları, dini kurallar ve görgü kuralları) temel özellikleri ve bunların hukuki kurallarla ilişkisi; 3. Türkiye Cumhuriyeti'nde laikleşme tarihi ve dini meselelerin hukuki düzenlemelerle nasıl ele alındığı; 4. Hukuki kuralların diğer sosyal düzen kurallarından ayıran özellikleri; 5. Hukuki kuralların uygulanma prosedürü ve ispat yükü, karineler ve yorumlama gibi kavramlar; 6. Hukukun kaynakları ve temel nitelikleri; 7. Türk yargı teşkilatı ve mahkemelerin yetkileri, özellikle yüksek mahkemeler; 8. Dünya hukuk sistemleri ve ayırt edici özellikleri; 9. Kamu hukuku ile özel hukuk ayrımının temeli; 10. Kişiler hukukunun temel ilkeleri; 11. Aile hukukunun temel ilkeleri ve kurumları; 12. Miras hukukunun temel ilkeleri; 13. Eşya hukukunun temel ilkeleri; ve 14. Borçlar hukukunun temel ilkeleri. |
1. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları • Toplum ve Düzen (Bölüm I) 2. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları: Sosyal Düzen • Ahlaki Düzen, Dini Düzen ve Görgü Kuralları (Bölüm II) 3. Hukuk ve Diğer Sosyal Davranış Kuralları • Hukuki Kuralları (Normları) Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler (Bölüm III) • Hukuki Kuralların Uygulanması (Bölüm IV) 4. Hukukun Kaynakları 5. Türk Yargı Sistemi 6. Dünya Hukuk Sistemleri • Hukuk Dalları: Giriş (Bölüm I) • Kamu Hukuku ve Özel Hukuk (Bölüm II) • Özel Hukuk (Bölüm IV) 7. Kişiler Hukuku • Gerçek Kişiler ve Tüzel Kişiler (Dernekler ve Vakıflar) 8. Aile Hukuku 9. Miras Hukuku 10. Eşya Hukuku 11. Borçlar Hukuku |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Ders izlencesi, sınıf kuralları ve ders gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: -Toplum ve Düzen | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.1-10 and New ed. pp. 21-25) |
2) | Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Nezaket Kuralları | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.7-24 and New ed. pp. 26-46) |
3) | 1. Hukuk Kurallarının Diğer Sosyal Düzen Kurallarından Ayırıcı Özellikleri 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp.25-48 and New ed. pp. 47-73) |
4) | Hukukun Kaynakları | Tuğrul Ansay & Don Wallace, Introduction to Turkish Law (Seventh Edition) p. 1-19 |
5) | Türk Yargı Teşkilatı | 1. Öğretim Üyesi tarafından verilecek ders notu. 2. Yüksek Mahkemelerin Internet Sayfaları |
6) | 1. Dünya Hukuk Sistemleri 2. Hukukun Dalları ve Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayırımı | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Ed. pp. 53-57 and New ed. pp. 77-85 and 85-91 and 136-140) |
7) | Ara sınavların ne zaman yapılacağı Üniversite Yönetimi tarafından planlanmakta ve kararlaştırılmaktadır. Bu haftanın 7. hafta olmaması durumunda bir sonraki hafta konuları 7. Hafta işlenecektir. | |
8) | Kişiler Hukuku (Gerçek Kişiler) | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition (pp. 91-102) |
9) | Kişiler Hukuku (Tüzel Kişiler) | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7. Edition (pp. 105-121) |
10) | Aile Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, (pp. 123-147) |
11) | Miras Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, s. 149-161) |
12) | Eşya Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition, s. 163-175) |
13) | Borçlar Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law, 7th Edition (pp.177-203) |
14) | Eksik kalan konuların tamamlanması ve final sınavı için genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | -Rona Aybay, An Introduction to Law -Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,7th Edition -Notes that will be issued by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | -Rona Aybay, An Introduction to Law -Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,7th Edition -Notes that will be issued by the instructor |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 46 |
Final | 1 | % 54 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 46 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 54 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |