LAW1001 Fundamentals of Law IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW1001 Hukukun Temelleri I Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZAFER KAHRAMAN
Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin birincil hedefi bölüm öğrencilerine günlük ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları hukuk kuralları ile ilgili temel bilgileri vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Sosyal davranış kurallarının çeşitlerini ve bunların birbirleri ile olan ilişkilerini öğrenir,
II. Hukuk Kurallarını Diğer Sosyal Düzen Kurallarında ayıran özellikleri öğrenir
III. Hukuk kurallarının uygulanmasına ilişkin prensipleri kavrar
IV. Hukukun Kaynaklarını ve bunların özelliklerini öğrenir
V. Dünya Hukuk Sistemlerini ve bunların ayırıcı özelliklerini öğrenir.
VI. Özel Hukuk Kamu Hukuku ayrımını öğrenir
VII. Kişiler Hukukun Temel Kavramlarını öğrenir.
VIII. Ticaret Hukukunun temel kavramlarını öğrenir.
IX. Ticaret Şirketleri çeşitlerini ve bu şirketlere ilişkin temel kuralları öğrenir.
X. Borçlar hukukun temel kavramlarını öğrenir

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları -Toplum ve Düzen Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25)
2) Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Görgü Kuralları Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46)
3) 1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73)
4) Hukuk Kurallarının Uygulanması Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73)
5) Hukukun Kaynakları Öğretim görevlisince yüklenen ders notu.
6) Yargı Sistemi 1) Öğretim Üyesince Verilen Not 2) Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri
7) 1) Dünya Hukuk Sistemleri 2) Vize sınavına yönelik tekrar Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85)
8) 1) Public Law Private Law Separation 2) The Law of Persons (Real Person) 1) Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-91 ve 136-140)) 2) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112)
9) 1) Sınav sorularının incelenmesi 2) Kişiler Hukuku: Tüzel Kişiler, Dernekler ve Vakıflar Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117)
10) 1. Kişiler Hukuku (Devam) 2. Ticaret Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu
11) 1. Ticaret Hukuku (Devam) 2. Ticaret Şirketleri Öğretim üyesince verilecek ders notları
12) Ticaret Şirketleri (devam) Öğretim Üyesinin vereceği not.
13) Borçlar Hukuku The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173)
14) İş Hukuku Öğretim üyesince verilecek not.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Rona Aybay, An Introduction to Law, Alfa Publishing
-Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,6th Edition or newer
-Notes that will be issued by the instructor
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.