VCD4115 Graduation Project IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4115 Mezuniyet Projesi I Güz 2 4 4 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER
Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Öğ.Gör. DİDEM WONG
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, görsel iletişim tasarımı alanlarını oluşturan basılı, zaman tabanlı ve etkileşimli ortamlara yönelik, verilen brief üzerinden en az 3 farklı parçadan oluşa, bir proje tasarımı gerçekleştirmektir. Öğrencilerin projeye hakimiyetleri ve tek tek parçalar üzerindeki tasarım süreçlerini özlemlemek ve değerlendirmek için dönem içerisinde 4 kez jüri toplanması ve jüri aralarında her hafta öğrencilerin ders hocalarıyla bireysel görüşmelerde projeleri ilerletmeleri hedeflenmiştir. Teknik ve kavramsal projelerin desteklenmesi için çeşitli çalıştaylar da düzenlenmektedir. Bu öğrencilerin mezun olabilmek için geçmesi gereken iki dersten ilkidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Verilen brief üzerinden gerekli analiz ve araştırmayı yaparak, tasarım problemini ve hedef kitleyi tespit edebilmek.
II. Kampanya kurgusunda ve ürün yelpazesinde global trendleri ve lokal farkları göz önünde bulundurabilmek.
III. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknolojiyi belirleyebilrmek.
IV. Kampanya kurgusuna ve ihtiyaçlarına yönelik konseptler geliştirebilmek.
V. Tasarlanan kampanyayı doğru bir iletişim ve format ile sunabilmek.
VI. Verilen brief üzerinden tanıtım, sosyal veya sanat içerikli bir görsel iletişim kampanyası kurgulayabilmek.
VII. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknoloji üzerinde uygulama yapabilmek
VIII. Tasarım problemlerine yeni ve yaratıcı çözüm getirebilmek.
IX. Tasarım denieyimini ve bilgi birikimini, piyasa beklentilerini gözönünde bulundurarak bir görsel iletişim kampanyasına dönüştürebilmek
X. Geçmiş tasarım bilgilerini ve deneyimlerini teorik ve pratik açıdan piyasa ölçeğinde kullanabilmek ve sentezleyebilmek.
XI. Zaman yönetimi ve revizyon alışverişi bakımından piyasa beklentilerini karşılayabilmek.
XII. Gerek entellektüel gerekse teknolojik açıdan piyasa beklentilerini üst seviyeye çıkaracak kampanya tasarlamak.
XIII. Kişisel tecrübelerden yola çıkark yaratıcı ve özgün bir kampanya tasarlamak.

Dersin İçeriği

Kavram geliştirme, Ürün eskizleri, Gelişmiş ürünler, Final çalışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve işleyişinin tanımı Brief’lerin dağıtılması.
2) Birebir görüşme: Kavram geliştirme
3) Birebir görüşme: Kavram geliştirme
4) Birebir görüşme: Kavram geliştirme
5) Sunuş: Kavram geliştirme
6) Birebir görüşme: Ürün eskizleri
7) Birebir görüşme: Ürün eskizleri
8) Birebir görüşme: Ürün eskizleri
9) Birebir görüşme: Ürün eskizleri
10) Sunuş: Ürün eskizleri
11) Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler
12) Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler
13) Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler
14) Sunuş: Gelişmiş ürünler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 5 % 10
Ara Juri 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 129
Ara Juri 2 8
Final 1 4
Toplam İş Yükü 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 5
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 3
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 5
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 4
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 5
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 3
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 5