İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4115 | Mezuniyet Projesi I | Güz | 2 | 4 | 4 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, görsel iletişim tasarımı alanlarını oluşturan basılı, zaman tabanlı ve etkileşimli ortamlara yönelik, verilen brief üzerinden en az 3 farklı parçadan oluşa, bir proje tasarımı gerçekleştirmektir. Öğrencilerin projeye hakimiyetleri ve tek tek parçalar üzerindeki tasarım süreçlerini özlemlemek ve değerlendirmek için dönem içerisinde 4 kez jüri toplanması ve jüri aralarında her hafta öğrencilerin ders hocalarıyla bireysel görüşmelerde projeleri ilerletmeleri hedeflenmiştir. Teknik ve kavramsal projelerin desteklenmesi için çeşitli çalıştaylar da düzenlenmektedir. Bu öğrencilerin mezun olabilmek için geçmesi gereken iki dersten ilkidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Verilen brief üzerinden gerekli analiz ve araştırmayı yaparak, tasarım problemini ve hedef kitleyi tespit edebilmek. II. Kampanya kurgusunda ve ürün yelpazesinde global trendleri ve lokal farkları göz önünde bulundurabilmek. III. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknolojiyi belirleyebilrmek. IV. Kampanya kurgusuna ve ihtiyaçlarına yönelik konseptler geliştirebilmek. V. Tasarlanan kampanyayı doğru bir iletişim ve format ile sunabilmek. VI. Verilen brief üzerinden tanıtım, sosyal veya sanat içerikli bir görsel iletişim kampanyası kurgulayabilmek. VII. Geliştirilen konseptlere uygun görsel iletişim mecra ve teknoloji üzerinde uygulama yapabilmek VIII. Tasarım problemlerine yeni ve yaratıcı çözüm getirebilmek. IX. Tasarım denieyimini ve bilgi birikimini, piyasa beklentilerini gözönünde bulundurarak bir görsel iletişim kampanyasına dönüştürebilmek X. Geçmiş tasarım bilgilerini ve deneyimlerini teorik ve pratik açıdan piyasa ölçeğinde kullanabilmek ve sentezleyebilmek. XI. Zaman yönetimi ve revizyon alışverişi bakımından piyasa beklentilerini karşılayabilmek. XII. Gerek entellektüel gerekse teknolojik açıdan piyasa beklentilerini üst seviyeye çıkaracak kampanya tasarlamak. XIII. Kişisel tecrübelerden yola çıkark yaratıcı ve özgün bir kampanya tasarlamak. |
Kavram geliştirme, Ürün eskizleri, Gelişmiş ürünler, Final çalışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve işleyişinin tanımı Brief’lerin dağıtılması. | |
2) | Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
3) | Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
4) | Birebir görüşme: Kavram geliştirme | |
5) | Sunuş: Kavram geliştirme | |
6) | Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
7) | Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
8) | Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
9) | Birebir görüşme: Ürün eskizleri | |
10) | Sunuş: Ürün eskizleri | |
11) | Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
12) | Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
13) | Birebir görüşme: Gelişmiş ürünler | |
14) | Sunuş: Gelişmiş ürünler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 5 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 129 |
Ara Juri | 2 | 8 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 5 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 5 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 5 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | 5 |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 3 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 5 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 4 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | 5 |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 5 |