Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon |
• Tanışma
• İzlence İncelemesi
• Ders gereksinimleri |
2) |
Reklamda hikaye anlatımı |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
3) |
Hikaye anlatımı ve ikna |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
4) |
Bir hikayeyi anlamak
• Anlatısal Düşünme |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
5) |
Bir hikaye yaşamak:
• Ulaştırma Teorisi.
Ödev 1 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
6) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
7) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
10) |
Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması
Ödev 2 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
11) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
12) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
13) |
Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi
|
|
14) |
Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı
|
|
14) |
Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce:
- Tüketiciyi hikayeye dahil etmek
- Yakınsama ve etkileşim
- Video hikayeler ve Youtube |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|