Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon |
• Tanışma
• İzlence İncelemesi
• Ders gereksinimleri |
2) |
Reklamda hikaye anlatımı |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
3) |
Hikaye anlatımı ve ikna |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
4) |
Bir hikayeyi anlamak
• Anlatısal Düşünme |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
5) |
Bir hikaye yaşamak:
• Ulaştırma Teorisi.
Ödev 1 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
6) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
7) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
10) |
Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması
Ödev 2 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
11) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
12) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
13) |
Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi
|
|
14) |
Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı
|
|
14) |
Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce:
- Tüketiciyi hikayeye dahil etmek
- Yakınsama ve etkileşim
- Video hikayeler ve Youtube |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|