Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon |
• Tanışma
• İzlence İncelemesi
• Ders gereksinimleri |
2) |
Reklamda hikaye anlatımı |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
3) |
Hikaye anlatımı ve ikna |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
4) |
Bir hikayeyi anlamak
• Anlatısal Düşünme |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
5) |
Bir hikaye yaşamak:
• Ulaştırma Teorisi.
Ödev 1 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
6) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
7) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
10) |
Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması
Ödev 2 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
11) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
12) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
13) |
Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi
|
|
14) |
Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı
|
|
14) |
Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce:
- Tüketiciyi hikayeye dahil etmek
- Yakınsama ve etkileşim
- Video hikayeler ve Youtube |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |