REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY1001 | Psikolojiye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | •Psikolojinin bilimsel bir süreç olarak nasıl çalıştığını açıklamak •Psikolojideki temel konuları/tartışmaları ele almak •Psikolojik teorileri eleştirel değerlendirebilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojinin çeşitli yaklaşımlarını, alanlarını ve alt alanlarını; ana kavramları ve önemli figürleriyle birlikte tanımlar. 2. Psikolojinin bilimsel temelini anlar. 3. Tanımlayıcı, deneysel ve ilişkisel araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerini tanımlar. 4. Bir nöronun temel yapılarını, her yapının işlevini ve mesajların nöronda nasıl dolaştığını tanımlar. 5. Sinir sisteminin rolünü açıklar. 6. Öğrenmenin farklı çeşitlerini açıklar. 7. Duyum ve algı arasındaki farkı tanımlar. 8. Doğanın, yetiştirmenin ve epigenetiğin kişiliği ve davranışı nasıl etkilediğini açıklar. 9. Yaşam boyu gelişim teorilerini kıyaslar ve karşılaştırır. 10. Bebeklikten yaşlılığa kadar olan fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. |
Bu ders size psikolojinin temel ilkelerini ve psikolojik araştırmanın ana konularını tanıtacaktır. Kurs, psikolojinin akademik bir disiplin olarak nasıl geliştiğine dair kısa bir genel bakış ve bu çalışmada en yaygın olarak kullanılan birkaç temel metodolojiye giriş ile başlar. Sonraki üniteler, biyolojik bakış açısı, duyum ve algı, bilinç, öğrenme, gelişimsel bakış açısı, cinsiyet ve cinsellik dahil olmak üzere psikolojideki geniş alanlar etrafında düzenlenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Psikoloji Bilimi | |
2) | Psikoloji Tarihi Psikolojide Modern Perspektifler | |
3) | Bilimsel Metodoloji ve Psikolojide Etik | |
4) | Biyolojik Bakış Açısı | |
5) | Biyolojik Bakış Açısı | |
6) | Duyum ve Algı | |
7) | Bilinç | |
8) | Öğrenme | |
9) | ARA SINAV | |
10) | Gelişimsel Bakış Açısı | |
11) | Gelişimsel Bakış Açısı | |
12) | Cinsiyet ve Cinsellik Okumaları | |
13) | Stres ve Sağlık Okumaları | |
14) | Genel Bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | Ciccarelli, S.K. & White, J.N. (2017). Psychology (5th ed). Essex: Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |