ADV2614 Consumer Behaviour Management Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2614 Tüketici Davranışı Yönetimi Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: • Dersi temel önerisi, bir tüketicinin kendini nasıl tanımladığıyla satın aldığı şeyler arasında bir ilişki olması gerektiğidir. Ancak bu neden, ne zaman, nerede ve nasıl gerçekleşir? Ve eğer gerçekten böyle bir ilişki varsa, bu durum pazarlama açısından ne gibi sonuçlar doğurur? Bu derste bu soruları çeşitli tüketici alanlarında inceleyeceğiz. Bu nedenle, bu ders size tüketici davranışı konusunu tanıtacak, ancak bunu kişilerarası ilişkiler ve benlik kavramı odaklı bir bakış açısından yapacaktır.

Dersin temel amaçları şunlardır:
• Tüketicileri etkileyen temel davranışsal kavramlara giriş sağlamak
• Farklı tüketici davranışı kavramlarının belirli bir bağlamda (Hindistan bağlamında) nasıl kullanılabileceğine dair temel bir anlayış kazandırmak
• Davranışsal kavramların belirli bir bağlamda marka yönetiminde nasıl işe yaradığını kavratmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kültüre dayalı bir olguda Karar ve davranışların etkenlerini analiz etmek
II. Kişisel etkilerin karar verme ve tüketimdeki gücünü sorgulamak
III. Tüketicilerin seçimlerini kişilik ve motivasyonu ile ilişkilendirmek
IV. Tutumların tüketici davranışındaki fonksiyonu
V. Kişisel karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek
VI. Grup dinamiklerinin ve çeşitli grup üyelerinin etkisi bağdaştırmak
VII. Grup karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek
VIII. Tüketici davranışları teorilerinin tüketici davranışlarını anlamakta uygulanabilirliğini irdelemek
IX. Kültürün tüketim davranıı tercihlerindeki etkisini değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere tüketici davranışının temel teorileriyle, tüketicinin motivasyonu, bilgisi, tutumları, inançları ve davranışları ile ilgili bilgiler verilecektir. Tüketici davranışına etki eden değişen dış çevre faktörleri de incelenecektir.

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir çalışma alanı olarak Tüketici ve Tüketici Davranışına Giriş 1. Bölümü oku
2) Tüketici Karar Verme Süreci 2. Bölümü Oku
3) Tüketici Karar Almasında Kültürel Etkiler Küresel Tüketici Kültürü 3. Bölümü oku
4) Tüketici Sosyal refahı 4.Bölümü oku
5) Algı 5.Bölümü oku
6) Öğrenme ve Hafıza 6.Bölümü oku
7) Benlik ve Marka Kişiliği 7.Bölümü oku
8) Tüketici Davranışında Grup Etkisi 9. Bölümü Oku
9) Tüketici Kimliği : Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler 10.Bölümü oku
10) Tüketici Kimliği: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzı 11.Bölümü oku
11) Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: Ağızdan Ağıza İletişim, Sosyal medya ve Moda 12.Bölümü oku
12) Tüketici Davranışı ile İlgili Alt Kültür ve Popüler Kültür Ögeleri 13..Bölümü oku
13) Kültür ve Tüketici Davranışlarına Etkisi 14.Bölümü oku
14) Değerlendirme + Tekrar İşlenen Tüm Bölümleri Oku

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon, M. (2016). Consumer Behavior, 12th edition. ISBN: Publisher: Pearson
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 3
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3