REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2614 | Tüketici Davranışı Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | • Dersi temel önerisi, bir tüketicinin kim olduğuna dair algısının, satın aldıkları şeyle ilgili olması gerektiğidir. Ama neden, ne zaman, nerede ve nasıl? Ve eğer durum gerçekten böyleyse, bu öncül pazarlama açısından ne gibi sonuçlar doğurur? Bu kursta, bu soruları çeşitli tüketici alanlarında inceleyeceğiz. Bu nedenle, bu ders sizi tüketici davranışı konusuyla tanıştıracaktır, ancak bu konu kişilerarası ve benlik kavramı odaklı bir bakış açısıyla olacaktır. • Kendimizi tanımlamak için ürünleri nasıl kullandığımızı ve bu tanımlamanın dikkatimizi ve algımızı, satın alma motivasyonumuzu, marka hafızamızı, ürün ve reklam farkındalığımızı, marka tutumumuzu, ürünümüzü nasıl etkilediğini inceleyerek tüketicilerin nasıl ve neden davrandıklarını yargı, seçim, müşteri memnuniyeti ve marka sadakatini öğreneceksiniz. • Bu soruların cevaplarını ortaya çıkarırken, öğrenciler, tüketicilerin ürünleri nasıl kullandıklarına bağlı olarak pazarlama/reklam stratejisi hakkında bilinçli kararlar vermek için bir müşteri analizi 'araç kutusu' geliştirirken, tüketici davranışının psikolojik temeline ilişkin derin bir anlayış geliştireceklerdir; kendi kimliklerini yaratmak, tanımlamak ve geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kültüre dayalı bir olguda Karar ve davranışların etkenlerini analiz etmek II. Kişisel etkilerin karar verme ve tüketimdeki gücünü sorgulamak III. Tüketicilerin seçimlerini kişilik ve motivasyonu ile ilişkilendirmek IV. Tutumların tüketici davranışındaki fonksiyonu V. Kişisel karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek VI. Grup dinamiklerinin ve çeşitli grup üyelerinin etkisi bağdaştırmak VII. Grup karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek VIII. Tüketici davranışları teorilerinin tüketici davranışlarını anlamakta uygulanabilirliğini irdelemek IX. Kültürün tüketim davranıı tercihlerindeki etkisini değerlendirmek |
Bu derste öğrencilere tüketici davranışının temel teorileriyle, tüketicinin motivasyonu, bilgisi, tutumları, inançları ve davranışları ile ilgili bilgiler verilecektir. Tüketici davranışına etki eden değişen dış çevre faktörleri de incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir çalışma alanı olarak Tüketici ve Tüketici Davranışına Giriş | 1. Bölümü oku |
2) | Tüketici Karar Verme Süreci | 2. Bölümü Oku |
3) | Tüketici Karar Almasında Kültürel Etkiler Küresel Tüketici Kültürü | 3. Bölümü oku |
4) | Tüketici Sosyal refahı | 4.Bölümü oku |
5) | Algı | 5.Bölümü oku |
6) | Öğrenme ve Hafıza | 6.Bölümü oku |
7) | Benlik ve Marka Kişiliği | 7.Bölümü oku |
8) | Tüketici Davranışında Grup Etkisi | 9. Bölümü Oku |
9) | Tüketici Kimliği : Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler | 10.Bölümü oku |
10) | Tüketici Kimliği: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzı | 11.Bölümü oku |
11) | Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: Ağızdan Ağıza İletişim, Sosyal medya ve Moda | 12.Bölümü oku |
12) | Tüketici Davranışı ile İlgili Alt Kültür ve Popüler Kültür Ögeleri | 13..Bölümü oku |
13) | Kültür ve Tüketici Davranışlarına Etkisi | 14.Bölümü oku |
14) | Değerlendirme + Tekrar | İşlenen Tüm Bölümleri Oku |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon, M. (2016). Consumer Behavior, 12th edition. ISBN: Publisher: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | 1. Tüketici Davranışı Gülfidan Barış, Yavuz Odabaşı MediaCat Kitapları / Yayınevi Genel Dizisi 3. Journal of Consumer Research 4. Journal of Consumer Behavior http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)1479-1838 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 4 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 3 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 5 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |