REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2614 | Tüketici Davranışı Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HANDE BİLSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | • Dersi temel önerisi, bir tüketicinin kendini nasıl tanımladığıyla satın aldığı şeyler arasında bir ilişki olması gerektiğidir. Ancak bu neden, ne zaman, nerede ve nasıl gerçekleşir? Ve eğer gerçekten böyle bir ilişki varsa, bu durum pazarlama açısından ne gibi sonuçlar doğurur? Bu derste bu soruları çeşitli tüketici alanlarında inceleyeceğiz. Bu nedenle, bu ders size tüketici davranışı konusunu tanıtacak, ancak bunu kişilerarası ilişkiler ve benlik kavramı odaklı bir bakış açısından yapacaktır. Dersin temel amaçları şunlardır: • Tüketicileri etkileyen temel davranışsal kavramlara giriş sağlamak • Farklı tüketici davranışı kavramlarının belirli bir bağlamda (Hindistan bağlamında) nasıl kullanılabileceğine dair temel bir anlayış kazandırmak • Davranışsal kavramların belirli bir bağlamda marka yönetiminde nasıl işe yaradığını kavratmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kültüre dayalı bir olguda Karar ve davranışların etkenlerini analiz etmek II. Kişisel etkilerin karar verme ve tüketimdeki gücünü sorgulamak III. Tüketicilerin seçimlerini kişilik ve motivasyonu ile ilişkilendirmek IV. Tutumların tüketici davranışındaki fonksiyonu V. Kişisel karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek VI. Grup dinamiklerinin ve çeşitli grup üyelerinin etkisi bağdaştırmak VII. Grup karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek VIII. Tüketici davranışları teorilerinin tüketici davranışlarını anlamakta uygulanabilirliğini irdelemek IX. Kültürün tüketim davranıı tercihlerindeki etkisini değerlendirmek |
Bu derste öğrencilere tüketici davranışının temel teorileriyle, tüketicinin motivasyonu, bilgisi, tutumları, inançları ve davranışları ile ilgili bilgiler verilecektir. Tüketici davranışına etki eden değişen dış çevre faktörleri de incelenecektir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir çalışma alanı olarak Tüketici ve Tüketici Davranışına Giriş | 1. Bölümü oku |
2) | Tüketici Karar Verme Süreci | 2. Bölümü Oku |
3) | Tüketici Karar Almasında Kültürel Etkiler Küresel Tüketici Kültürü | 3. Bölümü oku |
4) | Tüketici Sosyal refahı | 4.Bölümü oku |
5) | Algı | 5.Bölümü oku |
6) | Öğrenme ve Hafıza | 6.Bölümü oku |
7) | Benlik ve Marka Kişiliği | 7.Bölümü oku |
8) | Tüketici Davranışında Grup Etkisi | 9. Bölümü Oku |
9) | Tüketici Kimliği : Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler | 10.Bölümü oku |
10) | Tüketici Kimliği: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzı | 11.Bölümü oku |
11) | Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: Ağızdan Ağıza İletişim, Sosyal medya ve Moda | 12.Bölümü oku |
12) | Tüketici Davranışı ile İlgili Alt Kültür ve Popüler Kültür Ögeleri | 13..Bölümü oku |
13) | Kültür ve Tüketici Davranışlarına Etkisi | 14.Bölümü oku |
14) | Değerlendirme + Tekrar | İşlenen Tüm Bölümleri Oku |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon, M. (2016). Consumer Behavior, 12th edition. ISBN: Publisher: Pearson |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |